Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

66 Resultaten

Sorteren op
Boek

De wereld is rond : een optimistisch masterplan voor de transformatie van business en maatschappij

Jo Caudron (Auteur)

Beschouwing over de risico's van technologische ontwikkelingen, de relatie daarvan met mens en maatschappij en de mogelijkheden om die risico's uit te bannen.

Boek

The day after tomorrow : hoe overleven in tijden van radicale innovatie

Peter Hinssen (Auteur)

Onderbouwde kijk op de toekomst van bedrijven in deze wereld van elkaar snel opvolgende innovaties.

Boek

Veranderen voor luie mensen

Paul Smit (Auteur), Ayca Szapora (Auteur)

Onze luiheid bij het doorvoeren van veranderingen verklaard vanuit de werking van ons brein; met veel tips voor gedragsverandering.

Uitgever

Spectrum (2020)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

De onsterfelijke onderneming : overleven in disruptieve tijden

Fons Van Dyck (Auteur), Jozef Colruyt (Geïnterviewde), Michel Moortgat (Geïnterviewde), Jeroen Van Eeghen (Geïnterviewde), Christian Van Thillo (Geïnterviewde)

Organisatiekundige publicatie voor managers over het op lange termijn consistent houden van ondernemingen m.b.v. het AGIL-paradigma: Adaptation, Goal attainment en Latent Pattern Maintenance.

Boek

Het innovatiedilemma : het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

Clayton M. Christensen (Auteur)

Beschrijving van vijf tegendraadse principes voor succesvolle innovatie en het voorblijven van eventuele concurrenten.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Mijn manager is een held

Jef Staes (Auteur)

Overzicht van de eisen die gesteld worden aan managers in dynamische en innovatieve organisaties.

Boek

Semco-stijl

Ricardo Semler (Auteur)

Verslag van de wijze, waarop het Braziliaanse bedrijf Semco veranderde van een overgeorganiseerde bureaucratie in een democratisch bestuurd bedrijf, waarin creativiteit en innovatie centraal staan.

Uitgever

Forum (2000)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Wendbaar als het woelig wordt : veerkracht als kompas voor jou en je team

Liselotte Baeijaert (Auteur), Chris Aertsen (Auteur), Lily Deforce (Auteur), Anton Stellamans (Auteur)

Leidraad voor veerkracht voor zowel leidinggevenden in werksituaties als in privéomstandigheden.

Boek

Ja zeggen ja doen : organisatieverandering van binnenuit

Judith Webber (Auteur), Hilko De Boer (Auteur)

Handreiking voor organisatieverandering met de nadruk op intermenselijke interactie.

Uitgever

Boom (© 2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De wet van de stimulerende wanorde : over de voordelen van uitpuilende kasten, overvolle bureaus en hapsnap planning

Eric Abrahamson (Auteur), David H. Freedman (Auteur)

Kritische benadering van allerlei timemanagementsystemen voor zowel persoonlijk als zakelijk gebruik, waarbij de nadelen soms groter blijken te zijn dan de voordelen.

Uitgever

Mouria (2007)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Loonshots : grenzeloos ambitieuze plannen : de vier vuistregels voor structurele innovatie

Safi Bahcall (Auteur)

Beschrijving van de drijvende krachten achter succesvolle innovaties in organisaties, die aanvankelijk als onrealistisch worden ervaren.

Boek

De Lean Startup : hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt

Eric Ries (Auteur)

Beschrijving van een methode om innovaties in bedrijven met projecten en producten een grotere kans van slagen te geven.

Boek

The only way is up : wat managers kunnen leren uit bergexpedities

Wim Smets (Auteur)

Vanuit zijn ervaring als bergbeklimmer geeft de auteur adviezen aan managers voor het nemen van moeilijke beslissingen.

Boek

Leiderschap bij verandering

John P. Kotter (Auteur)

Bespreking van de voorwaarden voor geslaagde veranderingen binnen werkorganisaties en de rol van bedrijfsleiders daarbij.

Boek

Wat zou Google doen?

Jeff Jarvis (Auteur)

Beschrijving van de gevolgen van internet voor de bedrijfsvoering van ondernemingen, met als voorbeeld het Amerikaanse internetbedrijf Google.