Op 22 mei 1967 breekt een brand uit in de Brusselse Innovation. Het lijkt om een aanslag te gaan. De dertienjarige Hervé verliest zijn beide ouders bij deze brand. De ramp verbindt zijn lot aan Delphine, een militante actievoerster uit het hart van de Brusselse commune Ché. Auteur Johan Swinnen verloor zelf zijn beide ouders bij deze ramp, maar benadrukt dat het gaat om een fictief verhaal waarin hij zijn eigen theorie, over wat er die dag gebeurd is, verwerkt.
Hoe en waarom ontstaat een burn-out? Welke karaktereigenschappen veroorzaken stress? Hoe kun je een burn-out voorkomen dan wel behandelen? Met tienstappenplan gebaseerd op Rationeel-Emotieve Therapie en praktische tips als opruimen en organiseren, gezonde voeding, juiste balans tussen werk en privé etc.
Oncoloog Johan Swinnen werd zelf zwaar getroffen door de ziekte die hij al jaren onderzoekt : zijn zoon Pieter kreeg op 13-jarige leeftijd de diagnose van een hersentumor. Vader Johan gaat niet bij de pakken neerzitten. Als zijn zoon 5 jaar later nog in leven is, besluit hij een tocht naar Compostela te ondernemen. Hij neemt brieven mee van mensen die ook door kanker getroffen zijn en laat zich sponsoren om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. In dit boek vertelt hij zijn verhaal en geeft daarnaast informatie over kanker, preventie, therapieën, etc.
Oncoloog Johan Swinnen werd zelf zwaar getroffen door de ziekte die hij al jaren onderzoekt : zijn zoon Pieter kreeg op 13-jarige leeftijd de diagnose van een hersentumor. Vader Johan gaat niet bij de pakken neerzitten. Als zijn zoon 5 jaar later nog in leven is, besluit hij een tocht naar Compostela te ondernemen. Hij neemt brieven mee van mensen die ook door kanker getroffen zijn en laat zich sponsoren om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. In dit boek vertelt hij het verhaal van die onderneming. In 33 dagen loopt hij van Leuven naar Santiago de Compostela aan een tempo van zo'n kleine twee marathons per dag.
Beschrijving van de zeven wetmatigheden van een goede opvoeding, die uitgaat van eigen kracht en vertrouwen, gecombineerd met pedagogische principes als: nabijheid, je kind kennen, structuur en empathie.