Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

41 Resultaten

Sorteren op
Boek

Waardering werkt : hoe een cultuur van waardering je organisatie laat groeien

Ludo Verstraete (Auteur)

Informatie en adviezen voor managers en leidinggevenden over het belang van waardering op de werkvloer.

Uitgever

Owl Press (2023)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Arhus
Spel

FEEDBACK spel : Het spel over het geven en ontvangen van feedback

Annemieke Nijman ()

Veel mensen gaan feedback liever uit de weg. Want het is best lastig om op een goede manier tegen een collega te zeggen dat zijn gedrag of houding jou irriteert. Andersom valt het ook niet altijd mee om zelf goed met kritiek om te gaan. En dat is heel jammer want goede feedback is eigenlijk een cadeautje: je leert door feedback wat anderen van jouw gedrag vinden en hoe je dat eventueel kunt veranderen. Feedback is niks meer en niks minder dan samen praten over gedrag. En dat is precies wat je met Het Feedbackspel doet. Tijdens het spelen onderzoek je samen met je team, met collega's van andere afdelingen, of met wie je maar wilt wat er allemaal komt kijken bij feedback. Je krijgt en je geeft inzichten, aan jezelf en aan anderen, en je oefent met allerlei feedbacksituaties. Het Feedbackspel daagt je uit en laat je in je waarde. Je leert hoe je op een plezierige manier feedback kunt geven en ontvangen, en je ervaart aan den lijve hoe belangrijk het is als we elkaar vertellen waar we goed in zijn en wat we beter anders zouden kunnen doen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Boek

Kritiek geven en ontvangen

Marion Nieuwenhuizen (Auteur)

Praktische tips voor werksituaties.

Uitgever

Kluwer (2001)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Kritiek geven, op kritiek reageren

Pieter Langedijk (Auteur)

Adviezen voor het omgaan met kritiek, zowel in privé- als werksituaties.

Uitgever

Ankh-Hermes (2008)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Lesvaardig : basisdidactiek NT2

Lidy Zijlmans (Auteur)

Praktisch studieboek voor (beginnende) docenten die volwassen anderstaligen de Nederlandse taal moeten leren.

Genre

NT2

Uitgever

Boom (2014)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Praktisch didactisch : adviezen voor de NT2-docent

Vita Olijhoek (Auteur), Anja Valk (Auteur)

Handleiding voor NT2-docenten om hun lessen en de omgang met cursisten vorm te geven, waarbij er veel aandacht is voor versterking van de competenties van de leerkracht.

Genre

NT2

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Spel

Feedbackkaarten : spelenderwijs feedback geven en ontvangen

Axelle De Roy (Auteur), Madeleine Lomans (Auteur)

De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen.

Uitgever

Thema (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Verstaanbaar Nederlands in zeven stappen : klanken en prosodie voor het NT2-onderwijs

Marieke Goedegebure (Auteur)

Boek voor NT2-docenten waarin een effectief stappenplan wordt aangereikt om cursisten te helpen bij het juist gebruiken van de woordstructuur, klemtoon, ritme en klankcombinaties in het Nederlands.

Boek

NT2-cahier klassenmanagement : hoe organiseer ik mijn lessen?

Margreet Verboog (Auteur)

Tips voor leerkrachten die Nederlands als tweede taal geven: aan de hand van 24 stappen wordt beschreven hoe je veelvoorkomende knelpunten kunt voorkomen of oplossen.

Genre

NT2

Uitgever

Boom Uitgevers (© 2017)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Taalontwikkeling op school : handboek voor interactief taalonderwijs

Marianne Verhallen (Auteur), Ruud Walst (Auteur)

Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.

Spel

Waarden- en normenspel

Peter Gerrickens (Auteur), Marijke Verstege (Auteur), Zjev Van Dun (Auteur)

De bedoeling van het Waarden- en normenspel is een hulpmiddel te zijn bij het op gang brengen van en richting geven aan het gesprek over waarden en normen. Het gaat bij dit spel om de individuele ontdekkingstocht bij de vraag: "Wat vind ik als individu het goede om te doen?" En vervolgens om de vraag: "Wat betekenen de gekozen waarden en normen voor ons handelen in de alledaagse praktijk?" Door aan de hand van verschillende thema's deze zoektocht uit te voeren krijgt u zicht op uw 'innerlijk kompas van waarden en normen'.