Dit spel wordt volgens de bekende dominoregels gespeeld. De speelkaarten worden zo aan elkaar gelegd, dat de uitkomsten en de opdrachten bij elkaar horen. Tijdens het rekenen past de zijde van de ene driehoek aan de zijde van de andere driehoek. Tenslotte ontstaat een vorm, die een snelle zelfcontrole mogelijk maakt.
Peter (17, ik-figuur), een wiskundig genie, heeft last van paniekaanvallen. Tijdens zo’n aanval blijkt zijn moeder, een geniale wetenschapper, te zijn neergestoken en is Peters tweelingzus Anabel spoorloos verdwenen. Peter komt terecht in een wereld vol spionnen en weet niet wie hij kan vertrouwen. Vanaf ca. 15 jaar. `
Anna gaat voor het eerst naar de grote school. Samen met haar moeder koopt ze een boekentas. De schooldag bestaat uit een kringgesprek, leesles, buitenspelen, rekenles, lunchpauze en gymles. Na school maakt Anna huiswerk, daarna is het tijd om te spelen.
Groep 7 van de Rover Hoepsika-school komt in opstand tegen hun saaie rekenboek. De klas besluit om dit jaar te gaan rekenen met vragen die belangrijk zijn voor hun eigen leven. Zoals 'hoe win je alle spelletjes' en 'hoe word je rijk?'. Met verhaaltjes, ballonstrips, antwoorden en kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Alice (11) houdt niet van wiskunde, totdat een zonderlinge man haar meevoert naar Wiskunde Wonderland. Tijdens haar tocht leert ze van alles over o.a. priemgetallen, de tafels, procenten, delingen en machtsverheffing. Met uitleg en kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Binnenkort is er een grote show in het Roversbos. Er moet nog van alles gebeuren. Nana gaat samen met haar vrienden aan de slag. Met samenleesverhaal, recepten, oefeningen en nog veel meer. Voorlezen en bekijken vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 jaar.
Sla dit boek open en krijg antwoord op vragen als: Kan een computer zien? Hoe weet Instagram welke filmpjes je graag bekijkt? Kun je geheimschrift ontcijferen? Hoe weet je of een foto online echt of nep is? Welke wachtwoorden hoef je niet te onthouden? Ga zelf aan de slag: Leer geheime boodschappen ontcijferen, laat je computer een kunstwerk maken en nog veel meer!
Hoe meet je een piramide, wat kun je doen met priemgetallen en hoe voorspel je een komeet? Wiskunde is overal, kijk wat je met getallen, vormen, logica en kansberekening kunt doen. Met opdrachten en veel kleurrijke illustraties. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Ontdek hoe je hersenen werken, wie beroemde wiskundige vrouwen en mannen zijn en hoe je codes kraakt. Wiskundige weetjes, afgewisseld met puzzels en doe-opdrachten en veel kleurenillustraties. Vanaf ca. 12 jaar.
Wat is het meest zielige getal? Welke dagen zijn binaire dagen en is er een wiskundige formule voor het hondje van Picasso? Bijzondere en verrassende verhalen over vormen en getallen. Met grappige kleurenillustraties. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.