Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

71 Resultaten

Sorteren op
Arhus
Taal
Onderwerp

NT2

Doelgroep
Boek

Zo maak je een lezer : voor een levenslange liefde voor boeken, van baby tot puber

Pamela Paul (Auteur), Maria Russo (Auteur), Dan Yaccarino (Illustrator), Lisk Feng (Illustrator), Vera Brosgol (Illustrator), Monica Garwood (Illustrator)

Bondige gids om ouders te inspireren en te helpen bij het opvoeden en begeleiden van een nieuwe generatie lezers, met tips voor het uitzoeken en aanreiken van boeken, op gebied van problemen bij het leren lezen en waarop te letten bij nieuwe genres.

Boek

Lees, verwonder en ... schrijf! : 95 inspirerende schrijfopdrachten voor kinderen

Li Lefébure (Auteur)

Verzameling schrijfopdrachten voor basisschoollleerlingen met ter inspiratie onder meer grappige krantenartikelen, spannende boeken en tijdschriften.

Uitgever

Clavis (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De vliegtuigklas : naar sterk taalonderwijs op de basisschool

Carolien Frijns (Auteur)

De toenemende diversiteit stelt scholen op de proef. Hoe kunnen we anderstalige kinderen het best helpen met het leren van Nederlands? Hoe ziet een krachtige taalleeromgeving eruit? Kan een school meer een thuis worden, een "woonkamerschool' als het ware, om taal maximaal te stimuleren? En hoe pakken we dat aan? De vliegtuigklas is een unieke literair-professionele gids over taal en onderwijs. Dit boek brengt twee werelden samen: literatuur en wetenschap. Want alleen kunnen ze veel, maar samen kunnen ze meer. De literaire vondsten bestaan uit miniaturen over het anderstalige basisschoolkind, diens ouders en leerkrachten. We zitten in woonkamers van Turkse gezinnen in Vlaanderen, drinken koffie in leraarskamers op verschillende basisscholen en duiken in dromen. De wetenschappelijke vondsten gaan over taal leren, meertaligheid en ouderparticipatie. We leren van helder gebrachte inzichten uit internationaal onderzoek, doorspekt met praktijkvoorbeelden en concrete ideeën voor de onderwijspraktijk.

Boek

Taalontwikkeling op school : handboek voor interactief taalonderwijs

Marianne Verhallen (Auteur), Ruud Walst (Auteur)

Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.

Boek

Actief met taal : didactische werkvormen voor het talenonderwijs

Dieuwke De Coole (Auteur), Anja Valk (Auteur)

Handleiding voor docenten in het volwassenenonderwijs.

Genre

NT2

Uitgever

Coutinho (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Talen die de school in komen : kansen voor een multidiverse basisschool

Lidy Peters (Auteur)

Strategie voor het cree͏̈ren van taalkansen voor een cultureel diverse basisschool door de talige en culturele diversiteit van leerlingen als kracht te leren zien en te benutten.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Differentiëren werkt : in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen

Ludo Heylen (Auteur), Joost Maes (Auteur), Ivan Van Gucht (Auteur)

Praktijkgerichte uitgave over differentiatie in het basisonderwijs, waarbij betrokkenheid een hoofdrol speelt.

Boek

Amuzementen : muzische momenten met taal

Joris Denoo (Auteur)

Handreiking voor taalonderwijs voor docenten in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Acco (2010)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Haal meer uit meertaligheid : omgaan met talige diversiteit in het basisonderwijs

Lore Van Praag (Redacteur), Sven Sierens (Redacteur), Orhan Agirdag (Redacteur), Julie Van den Bossche (Medewerker)

Beschrijving van een onderzoeks- en ontwikkelingsproject in het Vlaamse basisonderwijs gericht op het beter benutten van meertaligheid.

Boek

Met plezier naar school! : de onmisbare rol van ouders in het succes van kinderen

Noëlle K. Pameijer (Auteur)

Beschrijving, vanuit het perspecctief van ouders, hoe zij kunnen bijdragen aan het plezier van hun kind op school, door betrokken te zijn en met school te communiceren.

Boek

Thuis in taal : samenwerken met álle ouders aan de taalontwikkeling van hun jonge kinderen

Martine van der Pluijm (Auteur)

Beschrijving van een methode voor leraren in het basisonderwijs om samenwerkingsrelaties met ouders op te bouwen om de taalontwikkeling van jonge kinderen te verbeteren en kansenongelijkheid te verkleinen.

Boek

Liefde voor letters en lezen : handboek stimulering geletterdheid : 0 tot 7 jaar

Hetty Van Den Berg (Auteur), Irma Land (Auteur), Iris Meijsing (Auteur)

Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen.