Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

81 Resultaten

Sorteren op
Boek

Mijn school kiest voor mijn talent : elk kind & elke leraar laten schitteren

Luk Dewulf (Auteur)

Gids voor leerkrachten in het basisonderwijs om hun talenten optimaal te benutten en de talenten van leerlingen te laten groeien. Met illustraties.

Uitgever

LannooCampus (2023)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

De terugkeer van het gezag : waarom kinderen niets meer leren

Frank Furedi (Auteur)

Pleidooi voor goed onderwijs in een zich snel ontwikkelende en veranderende cultuur.

Uitgever

Meulenhoff (2011)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek
Boek

Onderwijs in de 21ste eeuw : leer studenten anticiperen en reflecteren

Cor Laming ()

We leven in een dynamische samenleving. De OESO heeft berekend dat binnen 20 jaar ongeveer de helft van de beroepen verdwijnt. Dit is het gevolg van de robotisering van de samenleving. Welke beroepen ervoor in de plaats komen, is nog niet duidelijk. Sommige kennis die aan het begin van een opleiding geleerd wordt, kan op het einde ervan niet getoetst worden, omdat deze dan al achterhaald is. Het merendeel van de afgestudeerden gaat later iets anders doen dan waar ze voor geleerd hebben. Kortom, het diploma als een vaste waarde voor duurzaam vakmanschap staat onder druk.

Uitgever

IVIO (2016)

Taal
Boek

Wat heet beschaving? : Roger Scrutons cultuur- en onderwijskritiek

Paulus Van Bortel (Redacteur)

Lezing door de conservatieve Britse filosoof over de overdracht van cultuur, gevolgd door analyses van en commentaren op zijn gedachtegoed.

Uitgever

Pelckmans (2011)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

John Dewey over opvoeding, onderwijs en burgerschap : John Dewey ; vertaling, inleiding en toelichting Joop Berding

John Dewey (Auteur), Joop Berding (Vertaler)

Pedagogisch-filosofische beschouwingen door de Amerikaanse filosoof en pedagoog (1859-1952).

Uitgever

SWP (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Niet voor de winst : waarom de democratie de geesteswetenschappen nodig heeft

Martha Nussbaum (Auteur)

Pleidooi voor een socratische vorm van onderwijs waarin ook plaats is voor geesteswetenschappen, als essentieel onderdeel van de vorming van de mens tot onafhankelijk denkende, empatische burger in een democratie.