Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

268 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dwaalspoor dyslexie : hoe elk kind een vlotte lezer wordt

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek

Het didactische werkvormenboek : variatie en differentiatie in de praktijk

Piet Hoogeveen (Auteur), Jos Winkels (Auteur)

Overzicht van ca. 150 didactische werkvormen, waarbij zowel de theoretische als praktische aspecten aan de orde komen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Zo kan het ook! : Leswijzers voor docenten

Dick De Bie (Auteur)

In het onderwijs is het gebruikelijk dat vooral docenten tijdens de les hard aan het werk zijn. Ze leggen uit, lichten toe, demonstreren, laten sheets zien, schrijven op bord en flap, terwijl studenten er breeduit hun gemak van nemen en heerlijk achterover leunen. Wie echter wil leren, ontkomt er niet aan om uren te maken, meestal veel uren als het om het leren van een gecompliceerd beroep gaat. Lessen die studenten hoofdzakelijk rust bieden, hebben weinig met leren van doen. Tussen 1994 en 2000 schreef Dick de Bie een kleine vijftig leswijzers, stuk voor stuk nuttige suggesties voor docenten, bedoeld om hun een hart onder de riem te steken. Gooi de les compleet om en begin aan het eind. Of: laat studenten het werk van de docent uitvoeren. De leswijzers zijn nu verzameld onder het motto Zo kan het ook!

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Boek

Op weg naar rijbewijs B : theorieboek : handboek over het verkeersreglement

Eugeen Van Aerschot (Auteur), Jeanine Steenberghs (Auteur)

Geschikt voor dyslexie, geen moeilijke teksten, makkelijk lezen, veel beeldmateriaal, met inlogcode voor oefenexamens

Uitgever

Wees Wegwijs (2023)

Taal
Doelgroep
Niet beschikbaar
Boek

Geen pANiek... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.

Boek

Zo maak je een lezer : voor een levenslange liefde voor boeken, van baby tot puber

Pamela Paul (Auteur), Maria Russo (Auteur), Dan Yaccarino (Illustrator), Lisk Feng (Illustrator), Vera Brosgol (Illustrator), Monica Garwood (Illustrator)

Bondige gids om ouders te inspireren en te helpen bij het opvoeden en begeleiden van een nieuwe generatie lezers, met tips voor het uitzoeken en aanreiken van boeken, op gebied van problemen bij het leren lezen en waarop te letten bij nieuwe genres.

Boek

Het grote sociale verhalen boek : voor alledaagse sociale vaardigheden

Carol Gray (Auteur)

Ruim 150 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's om kinderen met autisme te leren omgaan met anderen en met veranderingen in hun leven. Met tekst op cd-rom. Onder begeleiding vanaf ca. 6 t/m 12 jaar.

Boek

Pesten op school voorkomen : met goede voorbeelden uit de praktijk

Hanne Vandenbroeck (Redacteur), Inne De Pooter (Redacteur)

Presentatie van veel praktijkvoorbeelden met tips en stappenplannen om pestgedrag te voorkomen.

Uitgever

Bakermat (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Lesgeven voor dummies

Sue Cowley (Auteur)

Praktische adviezen voor leerkrachten in het lager en voortgezet onderwijs voor het lesgeven en de omgang met leerlingen en collega's.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Exit dyslexie : zeker leren lezen met de Alfabetcode

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.