Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

63 Resultaten

Sorteren op
Boek

De school van de ongelijkheid

Nico Hirtt (Auteur), Ides Nicaise (Auteur), Dirk De Zutter (Auteur)

Analyse van de sociale ongelijkheid in het voortgezet onderwijs in Vlaanderen, waardoor leerlingen uitvallen, met voorstellen om deze ongelijkheid op te heffen.

Boek

De neoliberale strafstaat

Bleri Lleshi (Auteur), Jos Vander Velpen (Inleider)

Overzicht van de problemen van stadsjongeren in België, de repressie waarmee ze te maken hebben en de invloed van het neoliberale denken op de maatschappelijke situatie van die jongeren.

Uitgever

EPO (2014)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Ieder kind kansrijk! : lesgeven aan leerlingen die opgroeien in armoede

Eric Jensen (Auteur)

Beschrijving van zeven mindsets voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs die bijdragen aan het vergroten van de onderwijskansen van leerlingen uit kansarme gezinnen.

Uitgever

Acco (2014)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Armoede en sociale uitsluiting : jaarboek 2022

Jill Coene (Redacteur), Tuur Ghys (Redacteur), Bernard Hubeau (Redacteur), Sarah Marchal (Redacteur), Peter Raeymaeckers (Redacteur), Roy Remmen (Redacteur), Wouter Vandenhole (Redacteur), Gert Van Hecken (Redacteur), Lore Van Praag (Redacteur)

Uitgever

Acco (2022)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Armoede in België : jaarboek 2016

Isabelle Pannecoucke (Redacteur), Willy Lahaye (Redacteur), Jan Vranken (Redacteur), Ronan Van Rossem (Redacteur)

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Vertelplaten

Aisja

Pieter Van Oudheusden (Auteur), Stefanie De Graef (Illustrator)

Genre
Uitgever

De Eenhoorn (2010)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Uitgever

Acco (2015)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Latijns-Amerika : een regio in beweging

Christien Klaufus (Redacteur), Paul Van Lindert (Redacteur)

Studieboek voor aardrijkskundeleraren en hbo-studenten die een lerarenopleiding volgen.