Drie vrouwen in Hamburg in het begin van de twintigste eeuw delen in elkaars geluk en welzijn, en spelen een rol bij ontwikkelingen in de cosmeticawereld.
Hamburg, 1889: als Gerda Oscar Troplowitz ziet, jaren na zijn stage bij haar vaders bedrijf en inmiddels een succesvol ondernemer vol ideeën, is het snel duidelijk dat de twee voor elkaar bestemd zijn. Ze willen niets liever dan samen iets opbouwen. Oscar neemt het laboratorium over van een zekere Paul Beiersdorf en begint met het ontwikkelen van nieuwe producten, waaronder de inmiddels klassieke Nivea-crème. Het wordt een succesvolle onderneming met een eigen fabriek, waar hij oog blijkt te hebben voor alle werknemers en hun rechten. Maar hoe succesvol hij ook is, de hogere kringen in Hamburg mijden Oscar vanwege zijn moderne opvattingen – maar ook omdat hij joods is. Om Oscar te helpen begint Gerda, samen met een bevriende kunstenares, salonavonden te organiseren en invloedrijke gasten uit te nodigen. Zal het haar lukken om alle tegenstanders van gedachten te doen veranderen en Oscars bedrijf te redden?
Hamburg, 1912. Een jonge kunstenares gaat voor het bedrijf Beiersdorf werken om hun reclameposters te ontwerpen. Die worden een sensatie, maar door een vervalsingsschandaal komt zij in de problemen — en de Eerste Wereldoorlog staat voor de deur.
Hoe kon Google, het bedrijf van de gelijknamige zoekmachine, zo succesvol worden? Lees over de mensen die erachter zitten en de zakelijke aspecten. Met kleurenillustraties en een plan voor je eigen Google-product. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Hoe kon Facebook, het bedrijf van de gelijknamige website, zo succesvol worden? Lees over de mensen die erachter zitten en de zakelijke aspecten. Met kleurenillustraties en een plan voor je Facebook app. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Hendrik-Jan en Jacobus Spijker zijn broers die karren en koetsen maken. Maar ze willen meer. Een koets zonder paard. Een snelle wagen. Samen moet het lukken!
Het verhaal achter het bedrijf Uber, een internetonderneming die bemiddelt tussen reizigers en aanbieders van personenvervoer in verschillende landen. Via een app worden klanten in contact gebracht met chauffeurs. De chauffeurs kunnen zowel professionele taxi-bestuurders zijn als privé-chauffeurs. De onderneming ligt nogal onder vuur vanwege de oneerlijke concurrentie met de reguliere taxi's.