Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

33 Resultaten

Sorteren op
Boek

Begeleiden van groepen : groepsdynamica in praktijk

Jan Remmerswaal (Auteur)

Hand- en studieboek op hbo-niveau over groepsprocessen en groepsdynamica.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Het vrije brein : train je hersenen en presteer maximaal

Idriss Aberkane (Auteur)

Het menselijk brein anders dan gangbaar beschouwd, met een pleidooi voor nieuwe leermethoden (ook spelend leren) en een persoonlijke revolutie.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leren

Willem De Vriendt (Auteur)

Adviezen aan ouders die hun kind willen helpen met school- en huiswerk.

Boek

Nieuwe onderwijsruimte : creëer eigenaarschap met onderwijs in units, leerpleinen of domeinen

Rianne Neering (Auteur), Tjitske Bergsma (Auteur)

Praktisch handboek voor het creëren van eigenaarschap in het onderwijs door het anders inrichten van de onderwijsruimte, met onderwijs in units, leerpleinen en domeinen en met concrete handvatten voor de implementatie daarvan. Bedoeld voor basis- en voortgezet onderwijs en mbo.

Boek

Het mysterie van het leren : de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching

Ben Daeter (Auteur)

Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.

Uitgever

Garant (2022)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek
Boek

Sociale psychologie voor het onderwijs

Gert Alblas (Auteur), Roel Heinstra (Auteur), Hans Van de Sande (Auteur)

Sociaal-psychologische thema's die leerkrachten inzicht verschaffen in de invloed die van de school als sociale omgeving uitgaat op het eigen functioneren en dat van de leerlingen.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek
Boek

Leerstijlen

A. Cashdan (Auteur), V. Lee (Auteur), P. Span (Bewerker)

Boek

De leerkracht van de werkplek : een win-win voor studenten en professionals

Delphine Wante (Auteur)

Hoe kunnen lerarenopleidingen het werkplekleren aanpassen aan de eenentwintigste eeuw? Volgens Wante moeten studenten op de werkplek nieuwe vaardigheden leren en niet alleen toepassen wat ze al kennen. Ook moet de werkplek een volwaardige partner in het opleidingsproces zijn en leerkansen bieden voor zowel student als professional.

Boek

Wat écht werkt : 27 evidence based strategieën voor het onderwijs

David Mitchell (Auteur)

Handboek en naslagwerk met op praktijkervaringen gebaseerde strategieën gericht op beter onderwijs en betere leerprestaties van leerlingen.