Aap zit rustig een boek te lezen, maar wordt voortdurend gestoord door Ezel, die helemaal niet begrijpt wat Aap aan het doen is. Hij bestookt hem met vragen over dat vreemde ding in zijn handen.
In het nieuwe huis waar Justien met haar ouders en zusjes zijn komen wonen is van alles mis. Wat heeft dat te maken met haar pogingen om in de computers op school in te breken? Vanaf ca. 12 jaar.
De vrienden Steve, Thomas, Kyra, Max, Lucy, Adam en Henry gaan hun vriendin Georgia helpen, als haar dorp wordt aangevallen door skeletten. Vanaf ca. 9 jaar.
Saskia (ik-figuur) is bezeten van computerspelletjes met simulatieliquidatie. Wanneer haar klasgenoten op mysterieuze wijze in coma raken, realiseert ze zich dat zij diezelfde klasgenoten een e-mail heeft gestuurd. Wat is er aan de hand met haar computer? Vanaf ca. 10 jaar.
De buurman van George kan met behulp van zijn superintelligente computer door de ruimte reizen. Zijn dochter Annie en George maken ook een ruimtereis, waarbij ze veel over het heelal leren. Vanaf ca. 10 jaar.
Andy (11) en Natasha betreden de virtuele wereld van een computerspel. Ze komen in levensgevaarlijke situaties terecht als ze de strijd aangaan met de Game Master. Vanaf ca. 10 jaar.
In de 26e eeuw zoekt Kendra (14) haar verdwenen vader. Daarvoor moet ze de ruimtestad De Ring verlaten. CyberMax strijdt voor een rechtvaardiger maatschappij. Ze ontmoeten elkaar en worden bondgenoten. Vanaf ca. 12 jaar.
Twee verhalen over Artemis Fowl en achtergrondinformatie over de criminele Ierse whizzkid en zijn omgeving: o.a. de elfencode, interviews, Artemis' rapport, een elfenquiz en Foaly's uitvindingen.
Vincent sluit via een chatbox vriendschap met de lichamelijk gehandicapte Tess. Samen belanden ze via een computerspel in Cyberia, een virtueel land. Vanaf ca. 10 jaar.
In het oude huis van oude Theodoor wonen honderden muizen; ze hebben een heerlijk leventje totdat de rat Dwelm arriveert. Hij verkoopt kruiden waarvan je prachtig gaat dromen. Vanaf ca. 11 jaar.
De heksenleerlingen Lot en Trix worstelen met hun leeftijd. Lots droomjongen vindt haar te jong; Trix vindt zichzelf juist te oud. Wanneer hun lerares Ursula ziek is, brouwen ze stiekem een toverdrankje om hun leeftijd te veranderen.
Max krijgt van zijn oom een computermuis. Hij vindt het een vreemd cadeau, maar sluit de muis aan op zijn computer. Zo komt hij in een vreemde wereld terecht waar hij moet vechten tegen monsters.
Kuikentje bestelt op de computer van de boer de gekste spullen. Ze denkt zelfs een leuk vriendje te hebben gevonden via internet. Maar pas op Kuikentje, als je met vreemden afspreekt... Oblong prentenboek met zachtgekleurde krijttekeningen. Vanaf ca. 4 jaar.
Daan krijgt van zijn moeder een computerspel: 'Aangespoeld op een eiland'. Al gauw is hij zo verdiept in het spel dat hij ook echt op een eiland is. Vanaf ca. 8 jaar.