Het Eigen Wijsheden Spel bestaat uit kaarten met op de voorzijde een citaat, op de achterzijde een vraag gekoppeld aan het citaat. Citaten zeggen veel met weinig woorden en kunnen helpen bewust te worden van de wijze waarop je tegen bepaalde onderwerpen of het leven als geheel aankijkt. De bedoeling van dit spel is je op speelse wijze met anderen in gesprek te brengen over de manier waarop je aankijkt tegen de onderwerpen 'communicatie', 'verandering', 'leiderschap', 'zingeving', 'persoonlijke ontwikkeling' en 'relaties'. Door middel van de vragen wordt je uitgenodigd deze onderwerpen te koppelen aan je persoonlijke ervaringen.
De invalshoek van dit communicatiespel is: wat kan ik? Het spel bestaat uit 140 kaarten met daarop sociale en communicatieve vaardigheden, bv.: helder formuleren, samenvatten, beslissingen nemen, opbouwende kritiek geven en duidelijk uitleggen.
Wat als het schip breekt? Tijdens het spel leren jongeren spreken over en omgaan met rouw en verlies. Op hun vlot roeien ze door de woeste zee op zoek naar onderdelen om hun schip te herstellen.
De bedoeling van het Waarden- en normenspel is een hulpmiddel te zijn bij het op gang brengen van en richting geven aan het gesprek over waarden en normen. Het gaat bij dit spel om de individuele ontdekkingstocht bij de vraag: "Wat vind ik als individu het goede om te doen?" En vervolgens om de vraag: "Wat betekenen de gekozen waarden en normen voor ons handelen in de alledaagse praktijk?" Door aan de hand van verschillende thema's deze zoektocht uit te voeren krijgt u zicht op uw 'innerlijk kompas van waarden en normen'.
De bedoeling van dit spel is je met anderen in gesprek te brengen over de wijze waarop je situaties, mensen of een organisatie ervaart. Als gevolg daarvan zal je je niet alleen bewuster worden van jezelf, maar kun je ook anderen beter gaan begrijpen. Het spel bestaat uit 140 kleurrijke kaarten, verdeeld over 3 groepen: prettige gevoelens, onprettige gevoelens en levensgebieden.
Deze doos biedt zeer eenvoudige reeksen aan bestaande uit 2 of 3 sequenties. 12 reeksen van 2 stappen en 8 reeksen van 3 stappen. In elke reeks wordt een bekende dagelijkse activiteit behandeld. Deze activiteiten zijn algemeen bekend voor alle leeftijden en bekwaamheidsniveaus. Enkele voorbeelden: tanden poetsen, lamp in draaien, fiets rijden, taart versieren.
Deze kaartenset is een hulpmiddel om spelenderwijs waardevolle eigenschappen (schatten) van zichzelf en de anderen te leren herkennen. De schatten stimuleren het zelfvertrouwen en vergroten het zelfinzicht. Het ontdekken van deze schatten wordt afgewisseld met speelse opdrachten (karweitjes). De karweitjes zijn onderverdeeld in verschillende thema's zoals aandacht geven aan kleine bijzondere dingen, wensen en mooie dromen uiten, stilstaan en bezinnen, de kracht van de verbeelding voelen... Deelnemers moeten kunnen lezen en de beschreven kwaliteiten begrijpen. Schatkaartjes met 1 sleutel zijn geschikt voor kinderen tot 9 jaar. Kaartjes met 2 sleutels worden over het algemeen ook door oudere kinderen begrepen.
Een set van 48 kaarten gerangschikt in 16 driestapse volgordekaartenreeksen. Iedere reeks laat een alledaagse situatie zien zoals bed opmaken, cadeau inpakken, cd afspelen, onderwerp opzoeken in encyclopedie, tafeldekken, enz.