Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Componist
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

82 Resultaten

Sorteren op
Uitgever

Phaidon (2001)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Haantjes

Kluun (Auteur)

Twee Amsterdamse reclamejongens met een klein, maar prestigieus kantoor worden in 1998 door een vriend benaderd met een lumineus idee: merchandise ontwerpen en verkopen voor de naderende Gay Games.

Genre
Uitgever

Podium (2011)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Guggenheimer wast witter

Herman Brusselmans (Auteur)

Een bizarre en steenrijke televisiebons begint een reclamebureau.

Uitgever

Prometheus (1996)

Taal
Serie
Doelgroep
Magazijn
Boek

De jaren 70 in België

Huis van Alijn (Auteur)

Impressie van het huiselijk leven in Belgie͏̈ in de jaren zeventig van de twintigste eeuw, aan de hand van afbeeldingen in kleur van allerlei (gebruiks)voorwerpen en bijpassende zwart-witfoto's gegroepeerd rondom thema's als school, persoonlijke verzorging, keuken, huiskamer etc.

Uitgever

Lannoo (2007)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Bubbel

Bruno Vanspauwen (Auteur)

Een kauwgomfabrikant schakelt een reclamebureau in dat van mening is dat alles is geoorloofd om een product onder de aandacht te brengen.

Genre
Uitgever

Manteau (2021)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Seks, humor en het beloofde land : de 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame

Marc Andrews (Auteur), Matthijs Van Leeuwen (Auteur), Rick Van Baaren (Auteur)

Overzicht met talrijke voorbeelden van bei͏̈nvloedingstechnieken in de reclame.

Uitgever

Maven Publishing (© 2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De jaren 50

Huis van Alijn (Auteur)

Impressie van het huiselijk leven in Belgie͏̈ in de jaren vijftig van de twintigste eeuw, aan de hand van afbeeldingen in kleur van allerlei (gebruiks)voorwerpen en bijpassende zwart-witfoto's gegroepeerd rondom thema's als school, persoonlijke verzorging, keuken, huiskamer etc.

Uitgever

Lannoo (2006)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Media

Clive Gifford (Auteur)

In korte hoofdstukken en met veel kleurige illustraties wordt een beeld gegeven van de wijze waarop mensen in de loop der tijd met elkaar hebben gecommuniceerd. Vanaf ca. 12 jaar.

Uitgever

Standaard (2000)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Magazijn
Boek

Villa Lummelmaar

Dirk Nielandt (Auteur), Mark Janssen (Illustrator)

Lisa wast zich met zemelzeep en drinkt heel gezonde chocolademelk. Haar ouders zijn dan ook heel anders dan de zwerver Piet van villa Lummelmaar, die in oude spullen handelt. Vanaf ca. 8 jaar.

Uitgever

De Eenhoorn (2001)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Super Snavel

Tracey Corderoy (Auteur), Tony Neal (Illustrator), Ellen Hosmar (Vertaler)

Beer en Hamster schaffen het Super-Bed, Super-Bad en Ontbijt-apparaat aan, die Super Snavel ze weet aan te smeren. De vraag is of ze die spullen nodig hebben? Prentenboek met harmonieuze kleuren. Vanaf ca. 4 jaar.

Uitgever

Veltman Uitgevers (© 2019)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Communicatie : van hiërogliefen tot hyperlinks

Richard Platt (Auteur)

In korte hoofdstukken met veel kleurenillustraties wordt informatie gegeven over de communicatie tussen mensen van het eerste schrift tot internet en satellieten. Vanaf ca. 12 jaar.

Uitgever

Gottmer (2004)

Taal
Doelgroep
Niet beschikbaar
Boek

Stiekeme signalen : je wordt beïnvloed en je weet het niet

Leonard Mlodinov (Auteur)

Ons brein reageert onbewust en instinctief op signalen van buitenaf en beïnvloedt zo tal van beslissingen: welk merk deodorant we kopen, onze politieke voorkeur, onze partnerkeuze ... Op welke manieren gebeurt dit? En hoe kunnen we deze inzichten inzetten om onszelf en anderen te beïnvloeden?

Uitgever
Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Euro 24,99

Frédéric Beigbeder (Auteur)

Een copywriter bij 's werelds grootste reclamebureau leeft er goed van, maar op een dag slaan alle stoppen door.

Uitgever

De Geus (2001)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Samenleving en religies : de wereld om ons heen

Jayne Parsons (Redacteur)

Algemeen overzicht in korte hoofdstukken met veel kleurenfoto's en gekleurde tekeningen. Vanaf ca. 13 jaar.

Uitgever

Lannoo (2000)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Mijn valse leven

John Kenney (Auteur), Gert Van Santen (Vertaler)

Een reclameman van middelbare leeftijd wordt door de aanstaande dood van zijn vader geconfronteerd met onplezierige jeugdervaringen.

Genre
Uitgever

Link (2014)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Reclame & marketing

Clive Gifford (Auteur)

Informatie over reclame, waarbij aandacht wordt besteed aan de geschiedenis, de verschillende reclametechnieken en de functie ervan. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 13 jaar.

Uitgever

Corona (2006)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Niet beschikbaar