Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

13 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Goed in gesprek : de basis voor beweging in onderwijs en jeugdhulp

Annemiek Broersen (Auteur), Geke Klapwijk (Auteur)

Boek

De kracht van klagende ouders

Ivo Mijland (Auteur)

Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor het omgaan met en profiteren van klachten van ouders.

Boek

Dus, want, maar en tenzij : over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs

Jan De Maeyer (Auteur)

Theorie en oefeningen om leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs te leren debatteren en argumenteren.

Extern
Boek

Praten met kinderen

Piet Vandebriel (Auteur)

Leidraad voor leerkrachten en professionele hulpverleners.

Extern
Boek

Gesprekscommunicatie : handboek voor leerkrachten in het primair onderwijs

Adri Van den Brand (Auteur)

Boek

Praten met kinderen op school

Piet Vandebriel (Auteur)

Leidraad voor leerkrachten en professionele hulpverleners.

Extern
Boek

Contact maken in het primair onderwijs : effectief communiceren met kinderen en hun ouders

Tom Boves (Auteur), Marijke Van Dijk (Auteur)

Boek

Mag ik je wat vragen? : gereedschap voor een goed gesprek : 40 kaarten en een boek

Stine Jensen (Auteur), Leo Wentink (Auteur)

Terug naar het echte gesprek dat uit meer dan 140 tekens bestaat. Eindelijk de kans om met echte, analoge vrienden eens helemaal de diepte in te gaan. We omringen ons met allerlei communicatiemiddelen (e-mail, sms, Twitter, facebook) en zijn bereikbaarder dan ooit, maar nooit eerder spraken we zo langs elkaar heen. Via de sociale media kwebbelen we en kletsen we heel wat af, maar komen we aan een werkelijk gesprek nog wel toe? Hoe voer je een gesprek? Hoe ga je de diepte in? Hoe leer je iemand echt kennen? Wat zijn wezenlijke vragen? Deze conversatiekaarten brengen het gesprek op gang, of het nu gaat om boring birthdays, een intiem vriendengesprek, een double date of een familiediner. Het essay laat zich schijnen op de kunst van het gesprek.

Uitgever

Kosmos (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Arhus
Brochure

De wereld op je bord! Brandende kwesties, ontwijken of aanpakken?

Jan (red.). Demets (Auteur)

Hoe kunnen leerkrachten zorgen dat er op school een dialoog tot stand komt over moeilijk bespreekbare themas, waarbij respect wordt getoond voor elkaars mening? Hoe pak je heikele themas en brandende actualiteit, controversen uit de wereld aan in de klas? Hoe kom je met je leerlingen tot een democratische manier van meningen formuleren, luisterbereidheid, respectvol omgaan met elkaar? Deze bundel bevat handvaten, achtergrond en methodische suggesties om de aanpak van dit soort conflicterende materies in de klas in goede banen te leiden.

Boek

Van radicaal naar amicaal : polarisatie en radicalisering bespreekbaar maken in wijk en klas

Karim Amghar (Auteur)

Methode voor docenten en andere betrokkenen om vooral met jongeren in gesprek te gaan over hun gedrag, uiterlijk en ideeën.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken