Boek Dus, want, maar en tenzij : over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs Jan De Maeyer
Boek Van radicaal naar amicaal : polarisatie en radicalisering bespreekbaar maken in wijk en klas Karim Amghar
Boek Dus, want, maar en tenzij : over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs Jan De Maeyer (Auteur) Theorie en oefeningen om leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs te leren debatteren en argumenteren. Uitgever Acco (2016) Taal Nederlands Onderwerp Gesprekstechnieken ; onderwijs, Discussietechnieken, Argumentatieleer ; secundair onderwijs ; didactiek Doelgroep Volwassenen Beschikbaar Vind exemplaar Boek Praten met kinderen op school Piet Vandebriel (Auteur) Leidraad voor leerkrachten en professionele hulpverleners. Uitgever Acco (2011) Taal Nederlands Onderwerp Communicatie ; basisonderwijs, Gesprekstechnieken ; onderwijs Doelgroep Volwassenen Beschikbaar Vind exemplaar Artikel uit tijdschrift Praten met kinderen op school : boekbespreking Sara Casalin (Auteur) Taal Nederlands Onderwerp Communicatie ; basisonderwijs, Gesprekstechnieken ; onderwijs, Vandebriel, Piet ; Praten met kinderen op school Doelgroep Volwassenen Boek Het constructieve gesprek Manfred Gührs (Auteur), Claus Nowak (Auteur) Praktische handleiding, gebaseerd op de theorie van de transactionele analyse. Uitgever SWP (2001) Taal Nederlands Onderwerp Gesprekstechnieken, Transactionele analyse Doelgroep Volwassenen Beschikbaar Vind exemplaar Boek Van radicaal naar amicaal : polarisatie en radicalisering bespreekbaar maken in wijk en klas Karim Amghar (Auteur) Methode voor docenten en andere betrokkenen om vooral met jongeren in gesprek te gaan over hun gedrag, uiterlijk en ideeën. Uitgever Uitgeverij Coutinho (2019) Taal Nederlands Onderwerp Radicalisme ; jongeren, Gesprekstechnieken ; maatschappelijk werk, Multiculturele samenleving, Intercultureel onderwijs Doelgroep Volwassenen Beschikbaar Vind exemplaar