Horen, Zien en Schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen, maar ook andere scholen die te maken krijgen met een leerling die de Nederlandse taal niet spreekt, kunnen hiermee werken. Horen, zien en schrijven richt zich op de schriftelijke verwerking van de Nederlandse taal. Nadat de woorden en zinnen mondeling zijn aangeboden, gaan leerlingen oefenen.
Tien uitgewerkte teksten voor poppenkastspelen, waarin Jan Klaassen en Katrijn de hoofdrollen spelen. Met informatie over het bouwen van een kast, het maken van poppen e.d. Met enige zwartwitte tekeningen met een blauwe steunkleur. Onder begeleiding vanaf ca. 4 tot 10 jaar.
DigLin+ is een digitale methode om laagopgeleide anderstaligen vertrouwd te maken met het Latijnse schrift en de elementaire basis van het Nederlands. Alle teksten en vragen hebben betrekking op voor de leerder herkenbare situaties en taalhandelingen uit de dagelijkse praktijk. Dit boek bevat woorden en teksten die in de digitale methode worden aangeboden, aangevuld met vragen en tips voor verdere verwerking in de klas. Met behulp van de evaluatieformulieren krijgt de leerling inzicht in de eigen voortgang. Uitneembaar vindt u oefenkaartjes om thuis of in de klas te kunnen oefenen met de woorden.
Horen, zien & schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen e.a. kunnen met dit materiaal we
Horen, Zien en Schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen, maar ook andere scholen die te maken krijgen met een leerling die de Nederlandse taal niet spreekt, kunnen hiermee werken. Horen, zien en schrijven richt zich op de schriftelijke verwerking van de Nederlandse taal. Nadat de woorden en zinnen mondeling zijn aangeboden, gaan leerlingen oefenen. Er zijn 32 werkboekjes (verspreid over 4 boxen), met elk een eigen cd. Het nieuwe digitale oefenprogramma Horen, zien en schrijven Digitaal biedt vervolgens mogelijkheden om het taalaanbod verder in te slijpen.
Woordenschat op semantisch-lexicaal niveau. Voor de eerste- en tweede taalverwerving vanaf 4 jaar. Met praktijkgerichte taalondersteuning: - Interactieve woordenschat - Aandachtspunten bij de werkbladen - Sluit aan bij de belevingswereld en het taalniveau van kinderen - Benoem alles wat je ziet en wat je doet - Begeleid alle handelingen met taal - Gebruik alle zintuigen bij het vergroten van de woordenschat - Gebruik eenvoudige taal en sluit aan bij het taalniveau van het kind - Geef directe Feedback
Differento “zoek de verschillen!” Traint niet alleen opmerkingsgave en taalvaardigheid, maar ook veel andere belangrijke basisfuncties, zoals horend begrijpen, ruimtelijke oriëntatie, geheugen en concentratie. Op 30 paren figuurkaarten staat telkens dezelfde afbeelding, maar met verschillende details op de twee kaarten van elk paar. Elke spelpartner krijgt een kaart en moet, door de ander vragen te stellen, achter de verschillende details komen zonder de kaart van de ander te kunnen zien. Elke keer als er een verschil ontdekt is, wordt een van de keerkaarten op de tafel omgedraaid. Hoe meer verschillen er ontdekt zijn des te spannender wordt het spel, want de winner is degene die het laatste detail kan noemen en daarom de laatste keerkaart kan omdraaien.
'Doe Je Mee?' is een bordspel voor mensen met een lichte verstandelijke beperking en hun omgeving over meedoen in de samenleving. De deelnemers worden gestimuleerd om met elkaar in gesprek te gaan over hun kwaliteit van leven en mogelijkheden om deel te nemen aan de samenleving, zodat drempels besproken kunnen worden. Ook bij de omgeving van personen met een beperking helpt het spel barrières doorbreken. Zij krijgen hierdoor op hun beurt niet alleen meer begrip voor personen met een beperking, maar ook een andere kijk op beperkingen in algemene zin. Het spel kan ook ingezet worden om met elkaar te praten over wat ze meemaken in het leven, en wat ze daarbij denken en voelen. Ze leren zichzelf en elkaar beter begrijpen en ontdekken dat raar ... zo raar nog niet is.