Een nieuwsgierig zwart hondje vindt een rode paraplu. Als hij hem opsteekt, pakt de wind hem op. Dit is het begin van een avontuurlijke reis rond de wereld. Tekstloos prentenboek met paginagrote schilderingen in kleur. Vanaf ca. 4 jaar.
Kinderen uit alle delen van de wereld vertellen wat voor spelletjes ze doen. Prentenboek met weetjes, enkele liedjes en een quiz en veel kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 jaar; zelf lezen voor goede lezers vanaf ca. 7 jaar.
Waar speel jij graag mee? Ontdek waarmee kinderen in allerlei landen spelen. Je ziet o.a. Afrikaanse kinderen voetballen zonder bal en met koskosnoten of oude autobanden. Met veel, ook grote, kleurenfoto's, Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 6 t/m 8 jaar.
Beschrijving in woord en beeld van het werk van de organisatie 'Right to play' die kinderen in arme delen van de wereld wil helpen spelen en sporten. Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 jaar.
GET H2O is een strategisch bordspel over het dagelijks leven van Afrikaanse jongeren. Het spel is tot stand gekomen in samenwerking met Keniaanse jongeren en ontwerpers van Butterfly Works en MamaBits. De opbrengst van dit spel komt volledig ten goede aan Keniaanse jongerenorganisaties. Je bevindt je in de sloppenwijken van Nairobi, Kenia. Je probeert te overleven en 6 huizen voor jou en je familie te bouwen. Ondertussen zorg je voor voldoende water. Daarbij kom je veel uitdagingen tegen: middelen zijn schaars, water is duur, huizen worden aangevallen, de rivier raakt vervuild, droogte dreigt en corruptie, criminaliteit en gangsterbendes vieren hoogtij. De eenvoudigste manier om aan water te komen is om naast een bron te wonen. Om huizen te bouwen moet je naar de stad om te werken en Pesa's te verdienen. Je kunt ook het huis van je buren aanvallen en een nieuw huis op het puin bouwen voor minder geld. Met de kaart "Wraak nemen" kun je direct terugslaan als iemand anders jouw huis vernietigt. Je kunt ook voor de "sociale" weg kiezen en de maatschappij dienen door scholen, politiebureaus, openbare toiletten of ziekenhuizen te bouwen. Speel het spel en ontdek welke strategie het beste voor jou en de maatschappij werkt. Het doel van het spel is om óf 6 huizen te bouwen óf je opdracht te vervullen. Elke ronde bestaat uit 2 fasen. In de eerste fase voert iedereen een aantal acties uit. De eerste actie is gratis, elke volgende kost 1 water. De spelers kunnen kiezen uit: werken, water halen, een huis bouwen, een kaart spelen of een kaart trekken. Nadat iedereen zijn acties heeft uitgevoerd, volgt de tweede fase. Daarin speelt iedereen in het geheim een gebeurtenis, die daarna allemaal worden afgehandeld. Zo wordt doorgespeeld totdat de laatste kaart van de gedekte stapel is getrokken, één van de spelers de geheime opdracht op zijn rollenkaart heeft vervuld of als de hele rivier is vervuild. Als de gedekte stapel op is, winnen alle spelers met 6 of meer huizen. Een speler die zijn geheime opdracht vervuld, wint alleen. Alle andere spelers verliezen in dat geval. Als de rivier helemaal is vervuild, verliezen alle spelers, behalve de speler met de rol Vervuiler. GET H2O is een spannend, toegankelijk bordspel dat een goede indruk geeft van het zware, maar uitdagende leven van Afrikaanse jongeren.
Saruni is een meisje van de Masai͏̈-stam in Kenia (Afrika). Zij vertelt hoe zij woont en naar school gaat. Met doe-opdrachten, foto's en gekleurde tekeningen van kinderen uit Kenia. Vanaf ca. 8 tot 11 jaar.
Als de Zuid-Afrikaanse Jamela speelt met de lap stof waarvan haar moeder een jurk voor een bruiloft wil maken, gaat er van alles mis. Prentenboek met grote illustraties in warme kleuren. Vanaf ca. 4 jaar.