Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

19 Resultaten

Sorteren op
Boek

Meer zorg voor kleuters via spelbegeleiding

Miet Fournier (Auteur)

In de huidige prestatiegerichte maatschappij krijgen niet alle kinderen de tijd en ruimte om te (leren) spelen, aldus Fournier. Zij ziet spelen als een doel op zich en niet louter als een werkvorm bij andere activiteiten. Ze legt uit hoe je kinderen hierbij kunt begeleiden.

Boek
Uitgever

Muusses (1973)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

What's in a game ? : speldidactische verkenningen

Hilde Leysen (Auteur)

Praktisch overzicht van de principes van sport- en spelonderwijs voor (aankomende) docenten LO.

Uitgever

Acco (2004)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Haal het speelgoed tevoorschijn

Fern Sussman (Auteur), Elaine Weitzman (Auteur)

Handreiking voor ouders om hun jonge kind met autismespectrumstoornissen te helpen bij het ontwikkelen van functionele spelvaardigheden.

Boek

Gebruik fantasie in het spel van je kind

Elaine Weitzman (Auteur), Lisa Drake (Auteur)

Methode voor ouders om de spelfantasie van kinderen met autisme (of met andere communicatieproblemen) verder te ontwikkelen.

Boek

Met kleuters aan de slag : ideeënboek voor de kleuterklas

Nicole Vanderwerve (Auteur)

Knutselideee͏̈n met verzameld materiaal voor kleuterklassen vanaf ca. 4 jaar rond thema's zoals school, boekfiguren, herft, Kerstmis, Pasen, carnaval enzovoort, aangevuld met titels van voornamelijk prentenboeken.

Uitgever

Bakermat (2006)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Boek

Winter expressie

Hilde Van Haute (Auteur), Katrien Eyckerman (Auteur), Wim Vekemans (Auteur)

Creatieve ideee͏̈n voor activiteiten op de basisschool rond het thema de winter, geordend naar leeftijd en onderwerp. Met zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 3 tot 12 jaar.

Uitgever

Abimo (2005)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek
Uitgever

Abimo (2006)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Arhus
Spel

Praat, denk en doe met Suus & Luuk

Melissa Krommedam-Wiegertjes (Auteur), Diana Daarda (Illustrator)

De praatplaten laten stuk voor stuk een voor kinderen herkenbare situatie zien. Door te kijken naar de praatplaten en erover te praten kunnen ze de link leggen naar hun eigen ervaringen en kennis. De verdiepingsvragen op de achterzijde stimuleren het kind om meer te vertellen en dieper op het onderwerp in te gaan of erover na te denken. De praatplaten kunnen ook ingezet worden als introductie op een themales of activiteit. Suggesties voor activiteiten zijn waar van toepassing toegevoegd. De praatplaten van Suus & Luuk kunnen onder andere worden ingezet ter stimulering van woordenschat, zinsvorming, en vertelvaardigheid.