Hoe maak je met kinderen of jongeren op kindvriendelijke wijze moeilijke onderwerpen bespreekbaar? Hoe krijg je informatie van ze over henzelf en hun leefomgeving? Inspiratie voor tientallen praktische en creatieve werkvormen, voorbeelden en technieken.
Ruim 150 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's om kinderen met autisme te leren omgaan met anderen en met veranderingen in hun leven. Met tekst op cd-rom. Onder begeleiding vanaf ca. 6 t/m 12 jaar.
Met het lespakket Wat denk jij? worden leerlingen geprikkeld om met elkaar in gesprek te gaan over alledaagse dingen. Zo leren ze de basis van filosoferen en denken over het leven. En een filosofisch gesprek is dé manier voor leerlingen om te werken aan gespreksvaardigheid én aan een grotere woordenschat. NT2 niveau A1-B1.
Een magnetisch visjesspel dat kleuters op een speelse manier uitnodigt om de eerste sociale en interpersoonlijke vaardigheden concreet te ontwikkelen en te oefenen. Het babbelspel sluit perfect aan bij de ontwikkelingsdoelen muzische vorming voor kleuters. De domeinen beeld, drama, beweging en attitude komen uitgebreid aan bod in dit spel. De vaardigheden zijn opgesplitst in 4 rubrieken: spontaan praten over een bepaalde situatie (groen), praten over jezelf (blauw), non-verbale opdrachten (oranje), verbale opdrachten (roze) Het spel wordt gespeeld onder begeleiding en is bedoeld voor 2 tot 8 spelers van 4 tot 6 jaar.