Hyves, Facebook, MSN en Twitter zijn een belangrijk onderdeel in het dagelijks leven van kinderen. Slegers laat ouders zien dat social media leuk en leerzaam kunnen zijn, maar wijst ook op mogelijke gevaren als privacyschending, online pesten en gameverslaving.
Stapsgewijs wordt uitgelegd hoe sociale media als Twitter, Skype en Hyves werken. Met tips om veilig te internetten. Met schermafbeeldingen en kleurentekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Hoe lang mogen kinderen uiterlijk achter een scherm zitten, wat leren kinderen van media en wat zijn de effecten van schokkende beelden? Op deze en vele andere vragen over media-opvoeding geeft deze gids antwoord. Met vragen om met kinderen in gesprek te gaan. Voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 18 jaar.
Tips over bewust en veilig omgaan met moderne media als gsm en internet. Aan bod komen onder meer: surfen, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken en Skype.
Hoe laten we kinderen op verantwoorde wijze kennismaken en omgaan met sociale media en digitale technieken? Ook de gevaren van de digitale wereld en gsm-straling komen aan bod. Met veel kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 16 jaar.
Deze praktijkgids geeft (wetenschappelijk) inzicht in hoe een brein werkt op social media, welke voordelen een goede afwisseling tussen focus en ontfocussen oplevert en hoe je als docent deze (wetenschappelijke) breinkennis inzet in de praktijk van alledag.
Praktische gids voor ouders en opvoeders om de digitale patronen van hun kinderen te doorbreken en hen te bereiken via hun belevingswereld. Met illustraties.
Wanneer zijn 16-jarige dochter niet thuis komt, schakelt een man de politie in. Hij weet haar wachtwoorden te achterhalen en ontdekt via de sociale media dat hij haar slecht kende. Is zij weggelopen of is er iets ergs gebeurd?
Met deze heruitgave van het originele babbelspel kunnen een aantal sociale vaardigheden op een speelse manier geoefend worden. Er zijn zes verschillende soorten opdrachten. Thema's die door de zes rubrieken heen aan bod komen zijn: beleefdheid, assertiviteit, goede manieren, inlevingsvermogen, taalontwikkeling, weerbaarheid, respect voor anderen, sociale media, cyberpesten, computergames, omgaan met kinderen met een beperking, andere godsdiensten, samengestelde gezinnen. Het spelbord is tweezijdig. Het 'prikkelarme' spelbord helpt kinderen met ASS, verstandelijke beperking of concentratiestoornis om zich op de inhoud van het spel toe te leggen. Het spel is bedoeld voor kinderen van 7 tot 15 jaar en kan best worden gespeeld onder begeleiding in kleine groepjes, met de hele klas of één op één. De duur kan je zelf bepalen