Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

19 Resultaten

Sorteren op
Boek

Leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken

Carol Vorderman (Auteur)

Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Ketnet presenteert : Ik kan al programmeren met Scratch

Rosie Dickins (Auteur), Jonathan Melmoth (Auteur), Louie Stowell (Auteur), Ronald Schrijber (Vertaler)

Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Games : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Games ontwerpen voor kids

Derek Breen (Auteur)

Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Stap voor stap leren programmeren met Scratch

Studio Visual Steps (Auteur)

Leer stapsgewijs programmeren met het gratis programma Scratch.

Uitgever

Visual Steps (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Projects : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) o.a. dreunende drums, vuurwerk en prachtige bloemen. Stapsgewijze uitleg van Scratch, 13 projecten met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Super Scratch programmeeravontuur! : leer programmeren door coole games te maken

Lead-Project (Auteur)

Programmeer met Scratch (gratis op internet) games of programma's als penalty-schieten en een Egyptisch doolhof. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en een ballonstrip als voorafje. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.

Uitgever

Nieuwezijds (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Spelenderwijs programmeren in Scratch : leer programmeren door leuke spellen te maken

Al Sweigart (Auteur)

Leer stapsgewijs negen spellen programmeren met het gratis programma Scratch.

Uitgever

Visual Steps (2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het officiële Scratchjr boek : help je kinderen leren programmeren!

Marina Umaschi Bers (Auteur), Mitchel Resnick (Auteur)

Met de gratis app ScratchJr maak je op je tablet zelf animaties, interactieve verhalen en games. Met schermafbeeldingen in kleur. Onder begeleiding vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leren programmeren met Scratch : spelenderwijs leren programmeren voor kinderen

Ron Ford (Auteur)

Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Stap voor stap : programmeren kun je leren. 1

Max Wainewright (Auteur)

Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.

Uitgever

Corona (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Stap voor stap : programmeren kun je leren. 2

Max Wainewright (Auteur)

Leer stap voor stap programmeren met de (gratis) programma's Logo en Scratch. Lees hoe je lussen en variabelen gebruikt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.

Uitgever

Corona (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Stap voor stap : programmeren kun je leren. 3

Max Wainewright (Auteur)

Leer stap voor stap hoe je met de programmeertalen Scratch en Python keuzemogelijkheden met 'als' inbouwt. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.

Boek

Scratch 3.0

Studio Visual Steps (Auteur)

Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, leer je o.a. met blokken werken, figuren bewegen, beslissingen maken en met lijsten werken. Tenslotte kun je een spel, animatie enz. maken. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Uitgever

Visual Steps (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Beginnen met programmeren met Scratch en Python

Marc Scott (Auteur), Mick Marston (Illustrator)

Hoe maak je een dansspel en of een spel om een ruimteschip te besturen? Leer programmeren met de talen Scratch en Python. Met veel kleurenillustraties. Samen aan de slag vanaf ca. 8 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.

Boek

Hoe word ik een bit-kid? : leer programmeren met de magische driehoek : voor kids van 11 tot 99

Filip Ledoux (Auteur), Toni Tati (Illustrator), Rien Wisse (Redacteur)

Leer de computer begrijpen en programmeren met Scratch (gratis op internet). Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Boek

Stap voor stap : programmeren kun je leren : handleiding voor docenten

Max Wainewright (Auteur)

Handleiding bij de vier oefenboeken van de serie 'Stap voor stap: programmeren kun je leren' met leerdoelen, extra opdrachten en beknopte technische beschrijvingen van de gebruikte programmeertalen. Voor begeleiders van kinderen van ca. 9 t/m 14 jaar.