Dion wordt op zijn nieuwe school erg gepest door Marco. Maar dan krijgt de moeder van Dion een relatie met de vader van Marco. Dat kunnen de jongens niet laten gebeuren. Vanaf ca. 11 jaar.
Anna wil niet naar school/kinderopvang. Ze blijft liever thuis bij mama, maar dat kan niet. Mama moet werken. Gelukkig bedenkt mama iets waardoor ze toch een beetje samen zijn. Prentenboek met eenvoudige illustraties in heldere kleuren. Vanaf ca. 2,5 jaar.
Op de nieuwe school van Louis draait alles om presteren, maar Louis houdt meer van lachen. Als zijn cijfers slechter worden, worden zijn ouders lastig. Dan ontmoet hij Maddy, die hem helpt zijn ouders op te voeden. Vanaf ca. 10 jaar.
Als het schoolkamp nadert, denkt Hugo (13, ik-figuur) dat het hoogtepunt van het jaar is aangebroken. maar niet alles gaat zoals hij het had gepland. Vanaf ca. 10 jaar.
Jess (15, ik-figuur) heeft haar leven prima voor elkaar: ze krijgt de hoofdrol in het schooltoneelstuk en heeft verkering met de knapste jongen van school. Als haar moeder borstkanker krijgt, stapelen de problemen zich op. Vanaf ca. 13 jaar.
Verkenning van een nieuwe vorm van gezag in het gezin, op school en in de samenleving, waarbij mensen met elkaar samenwerken in een gei͏̈ndividualiseerde maatschappij.
'Brede school, een speelse verkenning' is een speelse gespreksmethodiek over het concept brede school. De deelnemers verkennen de inhoud van dit begrip of spiegelen hun werking aan de hand van beeldmateriaal uit 10 Antwerpse brede-school-proefprojecten. Doelgroep: schoolteams, studenten in de lerarenopleiding, partners van een brede school.
NT2-methode op niveau A0-A1 in de vorm van een plaatjesboek, die speciaal is bedoeld voor analfabete en gealfabetiseerde inburgeringsplichtigen voor wie niveau A2 of B1 onhaalbaar is, met aanvullend online materiaal bestaande uit filmpjes, taalbeats en liedjes.
Beschrijving, vanuit het perspecctief van ouders, hoe zij kunnen bijdragen aan het plezier van hun kind op school, door betrokken te zijn en met school te communiceren.