Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

8 Resultaten

Sorteren op
Boek

Niet voor de winst : waarom de democratie de geesteswetenschappen nodig heeft

Martha Nussbaum (Auteur)

Pleidooi voor een socratische vorm van onderwijs waarin ook plaats is voor geesteswetenschappen, als essentieel onderdeel van de vorming van de mens tot onafhankelijk denkende, empatische burger in een democratie.

Boek

Meisjes zus, jongens zo : hoe omgaan met gender op school

Jos Van Thienen (Redacteur)

Artikelen over alle aspecten van verschillen tussen jongens en meisjes, mannen en vrouwen in het onderwijs.

Boek

Gender op school : meer dan een jongens-meisjeskwestie

Dimitri Van Maele (Auteur), Nathalie Michalek (Auteur), Nadine Engels (Auteur), Ferre Laevers (Auteur), Koen Lombaerts (Auteur), Mieke Van Houtte (Auteur)

Vlaams onderzoek op vo-scholen naar inter- en intraseksuele verschillen tussen jongens en meisjes alsmede naar verschillen in genderexpressie en -identiteit.