Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

12 Resultaten

Sorteren op
Boek

Verborgen verleiders : hoe de media je sturen : een kritische inleiding, met alle foefjes !

Jaap van Ginneken (Auteur)

Kritisch overzicht van alle trucs die in de media worden gebruikt om mensen te bei͏̈nvloeden.

Uitgever

Boom (2000)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Wij en de media : kritische reflecties over media, waarheid & vertrouwen

Paulus Van Bortel (Redacteur)

De media vormen de vierde macht, naast de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke macht. Ze hebben een bemiddelende functie. Hoe vervullen ze die vandaag, nu sociale media en blogs zorgen voor een onaflatende informatiestroom? Belgische en Nederlandse filosofen en communicatiewetenschappers gaan in op deze en andere vragen.

Uitgever

Pelckmans (2013)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Mediapsychologie

Ard Heuvelman (Auteur), Bob Fennis (Auteur), Oscar Peters (Auteur)

Beschrijving van de bewuste en onbewuste effecten van media op het individu bij het verwerken van informatie.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

U zegt wat wij denken : een praktische handleiding voor framing

Jan Blommaert (Auteur)

Analyse van framing, de wereld van taal en beeldvorming en het steeds vaker ontsporende publieke debat.

Boek

Dit is vernederend : hoe één verkeerde tweet je leven kan verwoesten

Jon Ronson (Auteur), Henny Corver (Vertaler)

Kritische beschouwing over aanjagers en slachtoffers van public shaming-zaken.

Boek

Positieve identiteitsontwikkeling met moslimjongeren : een tool- en handboek voor eerstelijnswerkers

Elke Vandeperre (Auteur), Jonas Slaats (Auteur), Rosalie Heens (Auteur), Samira Azabar (Auteur)

Handboek voor ondersteuning van moslimjongeren bij hun identiteitsontwikkeling met een duidelijke visie en praktische handvatten.

Uitgever

Garant (2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

iDentity : hoe ons digitaal gedrag ons leven bepaalt

Larry D. Rosen (Auteur), Nancy A. Cheever (Medewerker), Mark L. Carrier (Medewerker)

Overzicht van het verslavingsgedrag dat door digitale media kan worden veroorzaakt, met adviezen om daar iets aan te doen.

Uitgever

Manteau (2013)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Mindsharing : gebruik de wijsheid van de groep voor een rijker leven

Lior Zoref (Auteur)

Gids voor het gebruik van collectieve intelligentie via de sociale media voor beslissingen in het dagelijks leven.

Uitgever

Lev. (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Karakterkoppen : over haviksneuzen en hamsterwangen

Patrick Allegaert (Auteur), Annemie Cailliau (Auteur), Jaap Cohen (Auteur)

Uitgave bij een tentoonstelling over de geschiedenis van de studie naar het veronderstelde verband tussen uiterlijk en innerlijk.

Boek

Terugkeer naar het leven : oefeningen en rituelen om ons weer te verbinden met het levensweb

Joanna Macy (Auteur), Molly Young Brown (Auteur), Dalai Lama (Inleider)

Suggesties voor oefeningen en rituelen om alleen of samen met anderen de pijn over wat er met de wereld gebeurt te onderkennen en te verwerken.

Uitgever

Van Arkel (2012)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar