Wanneer zijn klasgenoten hem inwijden in het verslavende computerspel Erebos, moet Nick steeds extremere opdrachten uitvoeren om in het spel te blijven. Indien hij faalt, wordt hij uit de groep gegooid.
Praktische gids voor ouders en opvoeders om de digitale patronen van hun kinderen te doorbreken en hen te bereiken via hun belevingswereld. Met illustraties.
In het 15e eeuwse Italië wordt de stad Florence beheerst door de rivaliteit tussen 2 invloedrijke families. Ezio is 17 en behoort tot één van deze families. Hij gaat over lijken om zijn belangrijke missie te volbrengen.
Yara (17, ik-persoon) krijgt de diagnose CVS (chronischevermoeidheidssydroom). Ze vlucht in de game Evol, een virtuele wereld waarin je zelf de hoofdrol speelt. Maar wil ze nog terugkeren naar de echte wereld? Dan ontmoet ze Finn, een jongen van school. Vanaf ca. 15 jaar.
Kijkje achter de schermen bij de film 'The hunger games'. Er is aandacht voor o.a. de personages en hun look, cast (interviews) en locaties. Met veel, ook paginagrote, kleurenfoto's. Vanaf ca. 15 jaar.
Hoe kon Nintendo, het bedrijf van spelcomputers en games, zo succesvol worden? Lees over de mensen die erachter zitten en de zakelijke aspecten. Met kleurenillustraties en een plan voor je eigen game. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Essays over de 'Hongerspelen'-trilogie van Suzanne Collins, geschreven door diverse young adult-auteurs. Ze benaderen de serie vanuit hun eigen expertise: mode, wetenschap, reality-tv, mediatraining… Aan bod komen o.m. de serie en haar wereld, Katniss en de reactie van lezers op haar, liefde, familie, opofferingsgezindheid en overlevingsdrang.
Gids voor ouders en hulpverleners over de aanpak van kinderen en jongeren met een gemiddelde tot hoge cognitieve begaafdheid en een vorm van autisme, die zich aangetrokken voelen tot gamen.