Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

8 Resultaten

Sorteren op
Boek

Vrede kun je leren

David Van Reybrouck (Auteur), Thomas D'Ansembourg (Auteur)

Pleidooi voor versterkte aandacht in het onderwijs voor 'mentale hygiëne': mindfulness, geweldloze communicatie en compassie als bouwstenen voor een vreedzamer samenleving.

Uitgever

De Bezige Bij (2017)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Geweldloze communicatie : ontwapenend, doeltreffend en verbindend

Marshall B. Rosenberg (Auteur)

Praktische adviezen om conflicterend taalgebruik te vermijden en door openheid, luisteren, mededogen en een kwetsbare opstelling tot wederzijds begrip te komen.

Uitgever

Lemniscaat (2017)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Mindful communiceren : zeggen wat je werkelijk bedoelt

Oren Jay Sofer (Auteur), Ananto Dirksen (Vertaler)

Beschrijving van een methode om op een gezonde, effectieve en bevredigende manier met de ander te communiceren, gebaseerd op een combinatie van mindfulness en geweldloze communicatie.

Uitgever

Samsara (© 2024)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Nieuwe autoriteit : samen werken aan een krachtige opvoedingsstijl thuis, op school en in de samenleving

Haim Omer (Auteur)

Verkenning van een nieuwe vorm van gezag in het gezin, op school en in de samenleving, waarbij mensen met elkaar samenwerken in een gei͏̈ndividualiseerde maatschappij.

Uitgever

Hogrefe (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

SOS conflict! : concrete werkvormen voor geweldloos opvoeden en begeleiden

Corry Laura Van Bladel (Auteur)

Praktisch handboek voor professionele opvoeders en leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Abimo (2009)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar