Zoekresultaten

Specification
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

6 Resultaten

Sorteren op
Boek

Games : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Creëren met code : maak je eigen game

Jurie Horneman (Auteur), Craig Jelley (Bewerker), Bradley Walton (Bewerker), Gary Lucken (Illustrator)

Programmeer je eigen Ninja-game in 2D met JavaScript. Stapsgewijze uitleg met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.

Uitgever

Meis & Maas (2017)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Games ontwerpen voor kids

Derek Breen (Auteur)

Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Spelenderwijs programmeren in Scratch : leer programmeren door leuke spellen te maken

Al Sweigart (Auteur)

Leer stapsgewijs negen spellen programmeren met het gratis programma Scratch.

Uitgever

Visual Steps (2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Python games : programmeren voor kinderen

Carol Vorderman (Inleider)

Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van o.a. een spannende quiz, spelletje en dansgame, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Beginnen met programmeren met Scratch en Python

Marc Scott (Auteur), Mick Marston (Illustrator)

Hoe maak je een dansspel en of een spel om een ruimteschip te besturen? Leer programmeren met de talen Scratch en Python. Met veel kleurenillustraties. Samen aan de slag vanaf ca. 8 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.