Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.
De focus van dit kwartetspel ligt op de vocalen en de diftongen. Al spelend leren cursisten de korte klanken, lange klanken en de tweeklanken correct uitspreken, bovendien kunnen ze hun woordenschat nog uitbreiden. Dit spel is nuttig voor alle NT2-cursisten (Nederlands voor anderstaligen), jong en oud. Ook reeds gevorderde NT2-ers kunnen hun uitspraak, en verstaanbaarheid dus, verder verbeteren met dit spel.
Spel om spelenderwijs en educatief verantwoord klanken en letters aan te leren. Kinderen leren de klank-tekenkoppeling maken, ontdekken hoe woorden opgebouwd zijn en wat de juiste leesrichting is.
Bewegend leren met de matten 'Woordjes lopen'. Kinderen lopen over de mat en zetten hun voet(en) op een medeklinker/klinker of lopen van de ene naar de andere letter om een woord te maken. Hun hele lijf wordt ingezet om letters en/of woorden te oefenen, te herhalen of te bedenken. De spellen die de kinderen spelen op de matten zijn verschillend per leeftijd en de kennis van de fonemen en grafemen.
Bewegend leren met de matten 'Woordjes lopen'. Kinderen lopen over de mat en zetten hun voet(en) op een medeklinker/klinker of lopen van de ene naar de andere letter om een woord te maken. Hun hele lijf wordt ingezet om letters en/of woorden te oefenen, te herhalen of te bedenken. De spellen die de kinderen spelen op de matten zijn verschillend per leeftijd en de kennis van de fonemen en grafemen.
Bewegend leren met de matten 'Woordjes lopen'. Kinderen lopen over de mat en zetten hun voet(en) op een medeklinker/klinker of lopen van de ene naar de andere letter om een woord te maken. Hun hele lijf wordt ingezet om letters en/of woorden te oefenen, te herhalen of te bedenken. De spellen die de kinderen spelen op de matten zijn verschillend per leeftijd en de kennis van de fonemen en grafemen.