Zoekresultaten

Specification
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Uitgegeven tussen

7 Resultaten

Sorteren op
Boek

De traumasensitieve school : een andere kijk op gedragsproblemen in de klas

Anton Horeweg (Auteur)

Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.

Boek

Wat stuitert daar door je klas? : over kinderen met ADHD en hun leraren

Anton Horeweg (Auteur)

Informatie over kinderen in het basisonderwijs met ADHD, ADD en bijkomende stoornissen en praktische tips hoe met hen om te gaan in de klas.

Uitgever

LannooCampus (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Communicatie zonder frustratie in het onderwijs : versterk de relatie met je leerling, je collega en jezelf!

Ingrid Van Essen (Auteur)

Handboek voor effectieve communicatie, waarin een veelheid van technieken en vaardigheden aangestipt wordt, die in diverse onderwijssettings te gebruiken zijn.

Uitgever

LannooCampus (2019)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Actief schoolbeleid : hoe je passend onderwijs echt in praktijk kunt brengen

Peter Mol (Auteur)

Beschrijving van een praktische aanpak voor schoolleiders/beleidsmakers om bij de toepassing van passend onderwijs grip te krijgen/houden op zowel het onderwijsproces als de effecten daarvan.

Uitgever

LannooCampus (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een stille leerling in je klas : de leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling

Peter Mol (Auteur), Steven Pont (Inleider)

Een actuele, goed onderbouwde benadering van met name de rol van de leerkracht bij kindermishandeling.

Boek

Pedagogisch vakmanschap in 55 verhalen : gereedschap voor passend onderwijs

Peter Mol (Auteur)

Verhalen over passend onderwijs uit de lespraktijk en de eigen schoolervaringen van de auteur.