Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

33 Resultaten

Sorteren op
Spel

Verborgen kwaliteiten spel

Peter Gerrickens (Auteur), Matthijs Gerrickens (Auteur), Marijke Verstege (Auteur)

Verborgen kwaliteiten vormen één van de meest interessante ingangen voor persoonlijke ontwikkeling.Dit spel is inzetbaar bij iedereen vanaf ongeveer 18 jaar die interesse heeft in (deels) verborgen kwaliteiten van zichzelf. Voorbeelden van specifieke toepassingen zijn:(Loopbaan)coaching; Supervisie; Intervisie; Samenwerken;Training en opleiding. Als je kwaliteiten die (deels) verborgen zijn gaat inzetten, ontstaan er nieuwe mogelijkheden om met allerlei (probleem)situaties in je werk of privéleven om te gaan. Ze kunnen je ook helpen om beter uit de verf te komen, een completer en vrijer mens te worden of je leven meer in balans te brengen. Het Verborgen Kwaliteiten Spel bestaat uit 67 kaarten, verdeeld over twee groepen: Vragen (38 stuks), verdeeld in startvragen (33 stuks) en vervolgvragen (5 stuks). Uit de startvragen kies je er een aantal die jou aanspreken, bijvoorbeeld 'Wat deed je vroeger graag dat je nu niet meer doet?' of 'Welke slechte eigenschappen vind je leuk bij anderen?' Ze zijn ingedeeld in vijf verschillende categorieën op basis van een specifieke vervolgvraag. Als je dit onderdeel van het spel gespeeld hebt, heb je een lijstje met je (deels) verborgen kwaliteiten. Belemmeringen (29 stuks). Deze kaarten helpen je bij het vinden van een antwoord op de vraag: welke gedachten remmen jou om (deels) verborgen kwaliteiten in te zetten? Voorbeelden daarvan zijn: 'ik moet mezelf steeds bewijzen', 'ik wil anderen geen pijn doen' of 'ik vind mezelf niet goed genoeg'. Als je je bewust bent van je belemmeringen, kun je onderzoeken hoe je met deze gedachten kunt omgaan, zodat je (deels) verborgen kwaliteiten meer ruimte krijgen. Bij één van de spelvormen in dit spel werk je met het Geheim Plezier Kwadrant®, een nieuwe en verrassende methodiek om verborgen kwaliteiten te ontdekken en te ontwikkelen. Deze methodiek is ook heel geschikt om in teams mee te werken.

Taal
Doelgroep
Arhus
Kit

Zijnswijzers : Hoogbegaafdheid

Marianne Rietveld ()

De ZijnsWijzers geven op een speelse manier inzicht in de “zijnskant” van hoogbegaafden. Deze werkvorm helpt gedrag van zowel kinderen als volwassenen begrijpen en bespreken. Met de giraf als boegbeeld: Een groot hart, sterk en kwetsbaar tegelijk.De ZijnsWijzers geven gespreksonderwerpen waarmee je samen kunt ontdekken welke talenten er achter het gedrag van de hoogbegaafde te vinden zijn, maar ook welke vooroordelen en valkuilen daarbij horen.De werkvormen zijn zowel voor individueel gebruik als gebruik in een groep | team | ouders | bij een lezing | tijdens bijeenkomsten met ontwikkelingsgelijken of andere ontmoetingen rondom hoogbegaafdheid.

Uitgever

DE WIJSWIJZER (2021)

Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

Talentenpakket Zen-Flower

Wim Houben (Designer)

Een pakket om te werken aan het zelfbeeld van kinderen. Het zelfbeeld is wat iemand van zichzelf vindt en geeft het welbevinden van kinderen aan. Deze kaartjes nodigen personen uit de omgeving van het kind uit zijn/haar talenten te benoemen.

Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

Competentiesprint : aan de slag met competenties

"de Competentiesprint" reikt jeugdwerkers tools aan om de vrijwilligers meer bewust te maken van de competenties die ze verwerven via het jeugdwerk. De spelers doorlopen een fictieve carrière als vrijwilliger in het jeugdwerk en verwerven daarbij een aantal competenties. Na deze jeugdwerkcarrière komen de spelers in het 'echte leven' terecht waarbij ze met een aantal probleemsituaties worden geconfronteerd. Die kunnen ze oplossen met de competenties die ze in het jeugdwerk hebben verworven.

Spel

Het deugdenspel : 52 bouwstenen van het karakter

Annelies Wiersma (Auteur)

Het Deugdenspel maakt je op een speelse en motiverende wijze bewust van de bouwstenen van je karakter. Het is een hulpmiddel voor het ontdekken van je talenten. Op 52 kaarten worden eigenschappen zoals eerlijkheid, concentratie, moed en respect helder en bondig uitgelegd. Het spel biedt hulp bij het leren, bij faalangst, bij stress, pesten en groepsdruk.

Spel

100 kleurrijke deugden inzichtkaarten

Annelies Wiersma (Auteur), Marianne Offereins (Auteur), Linda Kavelin Popov (Naar het werk van)

Deugden zijn van alle tijden. Het zijn de bouwstenen van ons karakter en belangrijke levensvaardigheden. Op deze 100 kleurrijke deugden inzichtkaarten staan citaten en duidelijke omschrijvingen van betekenissen van deugden. Dit maakt deugden bespreekbaar en praktisch, want wat versta je precies onder ?respect? en wat is ?integriteit?? Door aandacht te besteden aan deugden leer je jezelf en anderen beter kennen. Deugdenkaarten kunnen helpen bij het nemen van een beslissing. Ze kunnen precies dat raken waar jij mee zit en inspireren, troosten of bemoedigen. In het onderwijs worden de kaarten o.a. gebruikt met mentorklassen of bij maatschappijleer. Ook worden de kaarten gebruikt bij vergaderingen, als manier om op elkaar af te stemmen, elkaar beter te leren kennen, om elkaar te waarderen, bij persoonlijke ontwikkeling, coaching, teamoverleg, intervisie en supervisie.

Boek

Hersenvitaminen : meer succes met de groeimindsetmix

Gwenda Schlundt Bodien (Auteur)

Hoe kijk jij naar goede of slechte prestaties, van jezelf en anderen? Kun je intelligenter worden of wordt een dubbeltje nooit een kwartje? Je antwoord zegt iets over je mindset, je uitleg voor hoe goed of hoe slecht mensen presteren. Je mindset blijkt een grote rol te spelen in het dagelijks leven. De wereldberoemde hoogleraar Carol Dweck van Stanford University toonde namelijk aan dat je met een groeimindset daadwerkelijk intelligenter wordt, beter leert, beter presteert en meer plezier hebt in wat je doet. Wil je ergens succesvoller in worden? Zegt iemand anders tegen je dat hij iets echt niet kan? Dan is een groeimindset nodig. Met een groeimindset ga je ervan uit dat iedereen altijd kan verbeteren, waar je op dit moment ook staat. Je mindset maakt het verschil: van 'ik kan het niet' naar 'ik kan het nog niet'. In Hersenvitaminen beschrijft de auteur op een pakkende en praktische manier hoe je die groeimindset ontwikkelt met de groeimindsetmix.

Uitgever

AnderZ (2016)

Taal
Doelgroep
Boek

Ja : omdenken als levenshouding

Berthold Gunster (Auteur)

‘Ja’ als levenshouding, maar veel meer nog ‘ja’ als woord, als scheppende taal, is het meest creatieve, ontregelende, motiverende, kortom krachtigste instrument dat wij tot onze beschikking hebben. Het is het woord dat gelijkstaat aan alles wat leeft, de energie in de natuur, het verlangen van de mens, een rivier die naar beneden stroomt, een zwangere regenwolk, een zomerse stortbui, het plezier waarmee kinderen aan het eind van een schooldag een plein op rennen, de oerkracht waarmee een nieuw mens geboren wordt. Leven is ja.

Uitgever

Lev. (copyright 2016)

Taal
Doelgroep
Spel

Vraag maar! Een spel voor moeder en kind : het vragenspel voor een leuk en persoonlijk gesprek met je kind

Elma Van Vliet (Auteur)

Hét vragenspel voor een leuk en persoonlijk gesprek met je kind. Wanneer moet je om mij lachen? Wat kunnen grote mensen leren van kinderen? Wat was het leukste moment van deze week? Gesprekken met je kind gaan meestal over wat je die dag beleefd hebt. Maar er zijn zoveel meer leuke en persoonlijke dingen om elkaar te vragen! Met de kaartjes uit dit leuke vragenspel stel je elkaar inspirerende, boeiende en grappige vragen. Het spel is een makkelijke manier om écht contact te maken en nieuwe dingen over elkaar te ontdekken. Perfect voor thuis, onderweg of op vakantie. Voor kinderen van 6-12 jaar en hun moeder. Ook in deze serie en uitleenbaar in het Educatief Centrum: Vraag maar, papa.

Uitgever

Spectrum (2017)

Taal
Doelgroep
Spel

Vraag maar! Een spel voor vader en kind : het vragenspel voor een leuk en persoonlijk gesprek met je kind

Elma Van Vliet (Auteur)

Hét vragenspel voor een leuk en persoonlijk gesprek met je kind. Wanneer moet je om mij lachen? Wat kunnen grote mensen leren van kinderen? Wat was het leukste moment van deze week? Gesprekken met je kind gaan meestal over wat je die dag beleefd hebt. Maar er zijn zoveel meer leuke en persoonlijke dingen om elkaar te vragen! Met de kaartjes uit dit leuke vragenspel stel je elkaar inspirerende, boeiende en grappige vragen. Het spel is een makkelijke manier om écht contact te maken en nieuwe dingen over elkaar te ontdekken. Perfect voor thuis, onderweg of op vakantie. Voor kinderen van 6-12 jaar en hun vader. Ook in deze serie en uitleenbaar in het Educatief Centrum: Vraag maar, mama.

Uitgever

Spectrum (2017)

Taal
Doelgroep
Boek

Zoals verwacht loopt alles anders : een nieuwe visie op omdenken

Berthold Gunster (Auteur)

Problemen lijken vervelende dingen. Daar wil je van af. Je wilt ze oplossen. Werkt dat? Soms wel. Maar vaak ook niet. Voor je het weet maak je als overwerkte baas, goedbedoelende moeder of gestreste kip- zonder-kop het probleem alleen maar groter. Da’s niet alleen frustrerend, het is zelfs een gemiste kans: elk probleem is een verborgen krachtbron. Een bron van informatie. Dit boek biedt een instrument om met elk probleem - van de dagelijkse ergernissen tot de grote tragedies van het leven - om te gaan. Het is een handleiding waarmee je een probleem kunt laten verdwijnen of (in sommige gevallen) kunt omdenken. Stap voor stap laat het zien hoe je elk probleem op een constructieve manier kunt aanpakken. Heb je al veel van "omdenken" gelezen? Dan is dit nieuw: er wordt diep ingegaan op de vraag ‘Wat is een probleem eigenlijk?’. Ook introduceert de auteur de omdenkmatrix: een schematische weergave van hoe je met een probleem om kunt gaan. Daarmee is het dus een nieuwe visie op omdenken.

Uitgever

Lev. (© 2018)

Taal
Doelgroep
Boek

Oplossingsgericht werken met leerlingen : sleutels voor het professionaliseren van de begeleiding

Jan Teggelaar (Auteur), José Van den Bosch (Auteur), Teun Monster (Auteur)

Het aantal leerlingen met zorgen in vooral het voortgezet onderwijs is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Grote behoefte is er aan nieuwe instrumenten en inzichten op zorgleerlingen in de klas te ondersteunen. Oplossingsgericht werken kan worden gezien als een methodiek die door mentoren goed kan worden toegepast. In dit praktische boekje wordt in beperkte mate theorie aangereikt. De kracht van de methodiek is de kwaliteit van communicatie met de jongeren en het principe van gelijkwaardigheid. Gevolg is dat er een sterke relatie ontstaat tussen leraar en leerling. Veel aandacht wordt gegeven aan 'het in de kracht zetten van de leerling'. Denk daarbij aan middelen als complementen maken, het versterken van het zelfbeeld, een routekaart maken, van klacht naar wens, de 'wondervraag' en dergelijke. Het boekje is vooral gericht op de dagelijkse onderwijspraktijk en dan vooral op de versterking van competenties van leraren in het omgaan met zorgleerlingen. Doelgroep: mentoren, begeleiders, teamleiders van scholen voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. (Bron: Jos Derksen, NBD Biblion)

Kit

Complimentenspel

Daphne Hoogendoorn (Auteur), Manon Ende (Auteur), Anne-Marie Eykelboom (Designer)

Het Complimentenspel bevat 80 kaarten met complimenten en is speciaal ontworpen voor kinderen en iedereen die met kinderen vanaf 6 jaar werkt en leeft. Door spelenderwijs met de complimenten aan de slag te gaan leren kinderen om complimenten te geven, te ontvangen en op een vriendelijke manier met elkaar in contact te zijn. Je kan het complimentenspel inzetten op individuele momenten met een kind of met groepsbegeleiding in een groep of klas. De bijgevoegde bundels beschrijven verscheidene werkvormen om met het spel aan de slag te gaan. . Het Complimenten Inspiratie Boek geeft je volop idëeën om op een creatieve en speelse manier aan de slag te gaan met complimenten en het Complimentenspel, het omvat een ruim scala aan verschillende werkvormen. Het bevat inspiratie om op een positieve manier met elkaar in contact te komen, het beste in elkaar naar boven te halen en samen te gaan stralen. De velen suggesties en werkvormen helpen om het positieve bij elkaar te zien en te bekrachtigen. Zowel individueel, als in een groep of gezin.Op de website 'complimentenspel.nl' kan je ook nog extra ervaringen en tips lezen van leerkrachten die het spel al gebruikten in de klas.Op de website 'complimentenspel.nl' kan je ook nog extra ervaringen en tips lezen van leerkrachten die het spel al gebruikten in de klas.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Kit

Groepsdynamica : werken in en met groepen

Monique Bekker (Auteur)

Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitoefenen. In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep behouden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om 'lastige' groepen de goede kant op te bewegen? Er is veel geschreven over groepsdynamica, maar dit boek is uniek omdat het zich richt op de (aankomende) groepsbegeleider die zelf ook deel uitmaakt van groepen, bijvoorbeeld als student of als beginnend beroepsbeoefenaar. Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel praktische oefeningen die tijdens de les of een stage of op de werkplek zijn uit te voeren. Groepsdynamica is bijzonder geschikt voor studenten en (beginnend) beroepsbeoefenaren uit opleidingen en beroepen op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, toegepaste psychologie en welzijn. Bij het boek hoort de website www.groepsdynamica1edruk.nl met daarop de antwoorden op de opdrachten bij het boek, extra oefenvragen en ander materiaal. Monique Frequin-Bekker is sociaalpsycholoog en arbeids- en organisatiepsycholoog en is werkzaam als opleider en begeleider van docenten en trainers.

Uitgever

Boom (© 2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Arhus
Kit

Complimentenspel autisme : Allemaal Schitterende Sterren (ASS)

Daphne Hoogendoorn (Auteur), Manon Ende (Auteur)

Deze versie van het Complimentenspel is gemaakt voor kinderen met autisme en iedereen die met deze kinderen werkt en leeft. Autisme wordt nog vaak gezien als negatief en vervelend. Wij ervaren echter dat kinderen met autisme juist ook hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten hebben. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten. Het Complimentenspel voor kinderen met autisme bevat 80 kaartjes met Unieke Complimenten. Dit spel helpt ouders, leerkrachten, begeleiders en kinderen om te kijken naar de positieve kanten van kinderen met autisme. Kinderen met autisme hebben mooie eigenschappen en kwaliteiten welke benadrukt worden door deze complimenten. Het doel van dit spel is dat deze kinderen op een speelse en ontspannen manier voelen en ervaren dat zij helemaal goed zijn zoals zij zijn. In onze maatschappij ervaren veel kinderen met autisme extra uitdagingen. Dit spel bevat daarom tevens complimenten gericht op de inzet om vaardigheden te leren. Elk compliment is een positief teken van aandacht, erkenning en bevestiging. Op een simpele en effectieve manier zorg je ervoor dat een kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Het Complimentenspel zorgt voor plezier, positiviteit en zelfvertrouwen. Een doosje vol liefde en positiviteit. Het Complimenten Inspiratie Boek geeft je volop idëeën om op een creatieve en speelse manier aan de slag te gaan met complimenten en het Complimentenspel, het omvat een ruim scala aan verschillende werkvormen. Het bevat inspiratie om op een positieve manier met elkaar in contact te komen, het beste in elkaar naar boven te halen en samen te gaan stralen. De velen suggesties en werkvormen helpen om het positieve bij elkaar te zien en te bekrachtigen. Zowel individueel, als in een groep of gezin.Op de website 'complimentenspel.nl' kan je ook nog extra ervaringen en tips lezen van leerkrachten die het spel al gebruikten in de klas.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Spel

Team geluk : versterk de positieve krachten en die van de groep

Leo Bormans (Auteur)

Dit spel bevat 56 kaarten met vaardigheden en kwaliteiten om intern met teams te spelen. Elke kaart bevat op de voorkant een waardering naar een teamlid toe zoals 'Ik waardeer dat jij ondersteunend bent'. Binnenin bevat de kaart vier onderdelen die samen het woord TEAM vormen. De eerste is een toetsing. Met deze vraag kan een teamlid uitleggen waarom deze kaart past bij een ander teamlid, zoals 'Daar en toen heb ik gemerkt dat jij iemand goed kunt ondersteunen'. Daarna volgt de stap van eigenaarschap. Dit is een lijst van zinnen waarmee het teamlid zelf kan aftoetsen of deze kaart bij hem of haar past. Wanneer dat het geval is, wordt er overgegaan op actie. Dit zijn voorstellen hoe deze eigenschap nog meer ingezet en ontwikkeld kan worden bij het team(lid). Ook is er steeds een 10 dagenopdracht voor het teamlid. Tot slot is er nog de fase meer & minder. Dit bevat suggesties over hoe het teamlid deze vaardigheid nog meer kan inzetten, maar ook af en toe eens wat minder (valkuil). Op de achterkant van de kaart staat dan nog steeds een motiverende uitspraak. Hoe je de kaarten concreet inzet varieert van team tot team. De handleiding binnenin geeft hierover suggesties en tips.

Uitgever

Lannoo ([2018])

Taal
Doelgroep
Arhus
Kit

Complimentenspel ADHD : voor snelle Jelles en andere stuiterballen

Daphne Hoogendoorn (Auteur), Manon Ende (Auteur)

Deze versie van het Complimentenspel is gemaakt voor kinderen met ADHD en iedereen die met deze kinderen werkt en leeft. ADHD wordt nog vaak gezien als negatief en vervelend. Wij ervaren echter dat kinderen met ADHD juist ook hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten hebben. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten.Elk compliment is een positief teken van aandacht, erkenning en bevestiging. Het doel van dit spel is dat deze kinderen voelen en ervaren dat zij helemaal goed zijn zoals zij zijn. Vanuit dit gevoel van vertrouwen is het mogelijk om hun talenten te ontwikkelen. Het Complimentenspel zorgt voor plezier en zelfvertrouwen op een speelse en ontspannen manier. Op een simpele en effectieve manier zorg je ervoor dat een kind zich gezien en gewaardeerd voelt; gegarandeerd een stralende lach, een positieve boost en een diep gevoel van dankbaarheid. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten. Het doel van dit spel is dat deze kinderen op een speelse en ontspannen manier voelen en ervaren dat zij helemaal goed zijn zoals zij zijn. In onze maatschappij ervaren. Het Complimentenspel voor kinderen met ADHD bevat 80 kaartjes met Stoere, Speelse en Sprankelende Complimenten. Dit spel helpt ouders, leerkrachten, begeleiders en kinderen om te kijken naar de positieve kanten van kinderen met ADHD. Kinderen met ADHD hebben hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten.veel kinderen met autisme extra uitdagingen. Dit spel bevat daarom tevens complimenten gericht op de inzet om vaardigheden te leren. Elk compliment is een positief teken van aandacht, erkenning en bevestiging. Op een simpele en effectieve manier zorg je ervoor dat een kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Het Complimentenspel zorgt voor plezier, positiviteit en zelfvertrouwen. Een doosje vol liefde en positiviteit. Het Complimenten Inspiratie Boek geeft je volop idëeën om op een creatieve en speelse manier aan de slag te gaan met complimenten en het Complimentenspel, het omvat een ruim scala aan verschillende werkvormen. Het bevat inspiratie om op een positieve manier met elkaar in contact te komen, het beste in elkaar naar boven te halen en samen te gaan stralen. De velen suggesties en werkvormen helpen om het positieve bij elkaar te zien en te bekrachtigen. Zowel individueel, als in een groep of gezin.Op de website 'complimentenspel.nl' kan je ook nog extra ervaringen en tips lezen van leerkrachten die het spel al gebruikten in de klas.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Spel

Kwaliteitenspel plus : versie in eenvoudig Nederlands

Peter Gerrickens (Auteur), Marijke Verstege (Auteur)

Kwaliteitenspel PLUS is een vereenvoudigde versie van het kwaliteitenspel en is bestemd voor mensen die bijvoorbeeld begrippen als 'flexibel', 'ambitieus' of 'toegewijd' niet kennen. Ook is dit spel geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar. Door middel van het spel kunnen deelnemers zichzelf en elkaar beter leren kennen, feedback geven, inzicht krijgen in de samenhang tussen kwaliteiten en vervormingen. Het spel is geschikt voor gebruik in de klas of in werksituaties. De handleiding in het doosje beschrijft verschillende spelvormen. Wanneer er gewerkt wordt met vervormingen, is het aangeraden om de uitgebreide handleiding bij het kwaliteitenspel te raadplegen. Daarin staan instructies en tips om veilig en effectief met het spel te werken. Doelgroep 9 tot 18 jaar, zowel gewoon als buitengewoon onderwijs.

Boek

Een giraf kan niet dansen

Giles Andreae (Auteur), Guy Parker-Rees (Illustrator)

Gerard is een prachtgiraf, slank en met een lange nek. Het is alleen jammer dat zijn poten krom staan, want daardoor loopt hij mank. Tijdens het grote Dier-Dans-Festival probeert hij te dansen, maar helaas, alle oerwouddieren lachen hem uit. Als hij daarna verdrietig afdruipt, komt hij een krekel tegen die hem het geheim van het dansen verklapt: 'Luister naar de geluiden en de muziek van het oerwoud, dan komt het dansen vanzelf'. Dit lukt inderdaad en uiteindelijk stijgt Gerard met zijn dansact naar de top van de Jungle-Dans-Toptien. Verzorgd uitgegeven prentenboek op rijm met als centrale thema: geloof in jezelf; probeer op ontspannen wijze je mogelijkheden te verkennen, in plaats van steeds je beperkingen te zien. Dit prentenboek is een hulpmiddel om ‘met een omweggetje’ met kinderen over groei te praten. Ideaal om een gesprek over Mindset te starten.

Uitgever

Bakermat (2010)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Kit

Feedback is fantastisch

Julia Cook (Auteur), Kelsey De Weerd (Illustrator)

Max (ik-figuur) weet niet wat hij moet zeggen als hij een compliment krijgt. En hij wordt boos als iemand kritiek op hem heeft. Prentenboek met kleurenillustraties over sociale vaardigheden en tips voor opvoeders. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar. De activiteitengids is een aanvulling op het kinderboek Feedback is Fantastisch. De afwisselende activiteiten en uitdagende werkbladen zullen kinderen vanaf 8 jaar zeker aanspreken en motiveren om stapsgewijs te leren omgaan met kritiek en complimenten. Alle activiteiten in deze gids zijn makkelijk in te passen in het lesprogramma en geschikt voor grote en kleine groepen. Daardoor zijn de oefeningen en werkbladen ook uitstekend te gebruiken binnen het gezin of in groepsverband. In de activiteitengids vindt u duidelijke instructies, handige tips, beloningskaarten en werkbladen.

Uitgever

Bazalt (2018)

Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken