Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Boek

Het groot coachboek : inspiratieboek voor iedereen die coacht : 60 werkvormen en 60 opdrachten

Sasja Dirkse-Hulscher (Auteur), Angela Talen (Auteur)

Het Groot Coachboek is het basisboek voor iedereen die coacht of een coachende rol wil spelen. Het geeft maar liefst 120 suggesties waarmee je je coaching naar een hoger niveau kunt tillen: 60 werkvormen die je in je coachsessies kunt gebruiken en 60 opdrachten die je mee naar huis kunt geven. De werkvormen en opdrachten zijn geordend naar de doelstellingen die je met de coaching kunt nastreven, zoals: de regie nemen over toekomst en loopbaan; werken aan zelfvertrouwen en stevigheid; communicatieve vaardigheden verbeteren; vakkundigheid vergroten; energie en werkplezier terugkrijgen. Naast deze werkvormen vind je in dit boek veel tips, bijvoorbeeld voor het voeren van een intakegesprek en het ontwerpen van een coachtraject. Het Groot Coachboek is een praktisch boek om direct mee aan de slag te gaan.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Spel

Associatiekaarten

René Dommisse (Fotograaf), Elma Smeenk (Andere)

36 kwaliteitsfoto's over sport, natuur, cultuur, mensen, dieren en wetenschap. Wie de foto's voor het eerst ziet, krijgt vanzelf associaties met bijvoorbeeld gevoelens van vrijheid, schuld, afscheid, plezier, woede geluk, of nog andere emoties. De kaarten maken diengen bespreekbaar die mensen doorgaans moeilijk onder woorden kunnen brengen. Ze zijn daarom bruikbaar bij ieder denkbare vorm van training en coaching.

Uitgever

Thema (2011)

Taal
Doelgroep
Spel

Roos van Leary : tool voor trainers

Bert van Dijk (Auteur), Marlies Oudijk (Auteur)

Het vloermodel van de Roos van Leary is een handige trainerstool voor coaches, supervisoren, trainers en andere begeleiders. Met dit solide uitgevoerde instrument kun je deelnemers de Roos van Leary laten toepassen en oefenen. Door mensen uit te nodigen letterlijk op hun voorkeursgedrag te staan en een gebeurtenis na te spelen, ervaren ze wat hun opmerking en houding bij de ander teweegbrengt. Ook kunnen deelnemers nieuwe vormen van gedrag oefenen en aanleren. De trainerstool heeft een krachtig effect, omdat deelnemers niet zittend op een stoel hun gedrag bespreken, maar werkelijk op de vloer zijn. Daardoor beleven ze veel sterker hoe hun manier van communiceren overkomt.

Uitgever

Thema (2011)

Taal
Doelgroep
Losbladig

Jonge kinderen en...sociaal onhandig gedrag : een speels remediërend programma

Wietske Couperus (Auteur), Corry Wolters (Auteur)

Dit pakket biedt kinderen die sociaal (nog) onhandig zijn, extra oefensituaties om zich sociaal beter te kunnen ontwikkelen. Het is een trainingsprogramma van twaalf bijeenkomsten gericht op kinderen uit tweede kleuterklas tot en met het tweede leerjaar. De bijeenkomsten zijn opgebouwd rond een verhaal van een kleine prins. Via spel, rollenspel en creatieve activiteiten ontdekken kinderen op welke manier ze situaties oplossen en hoe het ook anders kan. Ze ontdekken waar ze sterk in zijn, wat werkt en wat niet werkt. Per bijeenkomst wordt aangegeven welke doelen centraal staan. Aan het eind van elke bijeenkomst kunnen de kinderen in hun portfolioboekje bijhouden wat ze deze keer hebben geleerd. Ouders en leraren ontvangen na elke bijeenkomst een brief met uitleg over wat er is geoefend plus tips om het kind te helpen het geleerde gedrag toe te passen in de thuis- en klassensituatie. De training kan gegeven worden door een (zorg)leraar of intern begeleider

Uitgever
Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken