Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

24 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Taal, ja natuurlijk! : over het taalonderwijs in de vrijeschool

Frank de Kiefte (Auteur)

Extern
Boek

Spelen met letters en woorden : voorbereiden op leren lezen met Alfa-bedding

Hildegonde Mostert (Auteur)

Rijke en enthousiasmerende publicatie voor leerkrachten van de basisschool en pabo-studenten over preleescurriculum Alfa-bedding.

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Voor- en vroegschoolse educatie in Utrecht

Jarise Kaskens (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Het Instrument Taalbeleid

Joop Stoeldraijer (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Taalbeleid in Amsterdam

Madeleine Gibson (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

De sleutel tot de grote wereld : standaardtaal leren als weg naar verheffing

Geert van Istendael (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Langer taalvaardigheid op school : op weg naar beter taalonderwijs

Jaap Van Ree (Auteur)

Extern
Boek

Geschiedenis van het talenonderwijs in Nederland : onderwijs in de moderne talen van 1500 tot heden

Hans Hulshof (Auteur), Erik Kwakernaak (Auteur), Frans Wilhelm (Auteur)

Extern
Boek
Boek

Dialect en school : een beschouwing over het verschijnsel dialect en de invloeden daarvan op het onderwijs

A. Hagen (Auteur), Jan Sturm (Auteur)

Boek
Boek

Zij-instromers in de meertalige klas : naar werkbare oplossingen

H. Knijpstra (Auteur)

Handboek voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van taalvaardigheden van zij-instromers in de basisschool. Biedt praktische perspectieven en konkrete aangrijpingspunten.

Boek

Open ogen in de kleurrijke klas : perspectieven voor de onderwijspraktijk

Maaike Hajer (Auteur), Mylène Hanson (Auteur), Betsy Hijlkema (Auteur), Annelies Riteco (Auteur)

Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo'n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen, als basis voor hun actieve inbreng in klasseninteractie, en oog voor de taalontwikkeling vanuit die eigen inbreng. Dit boek heeft tot doel de leraar (in opleiding) aan te zetten met deze open ogen een onderzoekende houding te ontwikkelen in hun omgang met leerlingen. Achtereenvolgens komen de pedagogische, interpersoonlijke en (taal)didactische aspecten van het lesgeven aan de orde. Uitgangspunt van het boek is dat deze drie aspecten binnen communicatie in de klas als in elkaar grijpende tandwielen met elkaar samenhangen. In het slothoofdstuk brengen de auteurs deze tandwielen dan ook met elkaar in verband en concretiseren deze samenhang in hun bespreking van de casuïstiek. De theorie wordt verduidelijkt met behulp van veel voorbeelden, vaak zelfs uitgeschreven lesfragmenten, uit de dagelijkse lespraktijk en opdrachten die aanzetten tot reflectie. Het boek is bedoeld voor leraren in de bovenbouw van het basisonderwijs, docenten in het voortgezet onderwijs en studenten van de lerarenopleiding.

Uitgever

Coutinho (2007)

Taal
Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Talent in Brede School Academie : onderwijs na school voor talentvolle kinderen

Kees Broekhof (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Gaaf taalonderwijs! : handelingsgericht werken en begaafdheid

Manon Hulsbeek (Auteur), Ellis Bronkhorst (Auteur)

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken