Zoekresultaten

Specification
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

1 Resultaat

Sorteren op
Arhus
Spel

Welkom in Publi Ville

Britt Adams (Auteur)

Reclame is alomtegenwoordig in de leefwereld van kinderen. Ze zien niet langer enkel reclame op TV, in kranten en magazines of in het straatbeeld, maar ook steeds meer online wanneer ze een game spelen of filmpjes op YouTube bekijken. Reclamemakers zijn echte kraks in het bedenken van nieuwe en originele manieren om de (jonge) consument te bereiken.Om kinderen bewust te maken van de nieuwe trends in het reclamelandschap, werd in het kader van het AdLit-project (Advertising Literacy) Publi Ville ontwikkeld voor het 4de en 5de leerjaar van het basisonderwijs. Kort uitgelegd bestaat Publi Ville uit twee grote delen. Eerst wordt de klas verdeeld in vijf hoekjes die de leerlingen in groepjes verkennen. In het Skatepark maken de leerlingen bijvoorbeeld spelenderwijs kennis met de verschillende manieren waarop reclame in games geïntegreerd wordt en in het hoekje Thuis leren ze bijvoorbeeld over reclame op televisie, waaronder product placement, en de verschillende reclamevormen die ze op YouTube kunnen tegenkomen. Na dit hoekenwerk, volgt er een klassikale bespreking waarbij het belangrijkste uit elk hoekje nog eens kort herhaald wordt.

Uitgever
Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken