Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

12 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Een schatkist vol vertelgeheimen

Hans Van Woerkom (Auteur)

Instructieboek voor leerkrachten voor het vertellen van verhalen aan basisschoolkinderen.

Extern
Boek

Het bruggesprek : een opstap naar vormend onderwijs

Wilfried Luyten (Auteur)

Handleiding voor leerkrachten in met name het basisonderwijs voor het voeren van gesprekken met kinderen en jongeren over diverse thema's uit hun leefwereld.

Extern
Boek

Verleden, heden, toekomst : didactiekboek geschiedenis & samenleving

Cees Van der Kooij (Auteur)

Studieboek voor pabo-studenten en leerkrachten in het basisonderwijs.

Boek

Leefstijl implementatiegids sociaal-emotionele vaardigheden : een handreiking voor basisonderwijs en middelbaar onderwijs

Ruud Musman (Auteur), Pauli Fleer (), Dave van Beethoven (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze implementatiegids biedt handvatten om het invoeren van Leefstijl kansrijker te maken: aandachtspunten en mogelijkheden met betrekking tot voortraject, voorwaarden, activiteiten en instrumenten. Deze gids is opgebouwd in vier fasen: oriëntatie, initiatie, implementatie en incorporatie. In het laatste deel zijn kopieerbladen van eventueel te gebruiken instrumenten opgenomen.

Arhus
Spel

Beestenberg : op een speelse interactieve manier leren werken aan conflicttransformatie

Karel Vanspringel (Auteur)

'Beestenberg' biedt leerkrachten in de tweede en derde graad basisonderwijs (eventueel ook eerste graad BSO en BUSO) een leerroute aan waarin leerlingen vertrouwd worden met inzichten, houdingen en vaardigheden om respectvol en empathisch met zichzelf en anderen om te gaan in conflictsituaties. Er wordt gewerkt met inleefgesprekken en rollenspelen, gebaseerd op verhalen over dieren. Voor leerkrachten die liever niet werken met inleefgesprekken en rollenspellen, werden tekstontledende werkmethodes toegevoegd

Uitgever
Taal
Doelgroep
Boek
Boek

Wonen en leven in Congo : Handleiding

Studio Globo ()

Handleiding bij het mediapakket 'Wonen en leven in Congo' – Het inleefproject over de Democratische Republiek Congo, bestemd voor leerkrachten en leerlingen van de derde graad van het basisonderwijs leert hen kennismaken met het dagelijkse leven in de DRC. Het toont zowel leerkrachten als leerlingen met een positieve en open houding naar anderen te kijken en openstaan voor de diversiteit in de wereld. Dat kan helpen om meer respect, verbondenheid en solidariteit op te brengen voor mensen overal ter wereld. (Het lespakket is voorbereidingsmateriaal voor het inleefatelier 'Wonen en leven in Congo', maar vormt ook los van het atelier een volwaardig project.)

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken