Zoekresultaten

Specification
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

3 Resultaten

Sorteren op
Boek

De Leuvense Betrokkenheidsschaal voor Kleuters

Ferre Laevers (Redacteur)

De betrokkenheid van kleuters objectief kunnen inschatten, is belangrijk voor de evaluatie van activiteiten en lessen en het is de spil van een procesgericht kindvolgsysteem. Met het trainingspakket De Leuvense Betrokkenheidsschaal voor Kleuters (LBS-K) kunnen kleuterleid(st)ers (in opleiding) deze vaardigheid (verder) ontwikkelen. Het pakket bevat een videomontage en een handleiding. De training houdt in dat men stap voor stap vertrouwd wordt met de kern van betrokkenheid en een veelheid van activiteiten beoordeelt aan de hand van een vijfpuntenschaal. De videomontage bevat 27 fragmenten waarin kinderen uit Vlaamse en Nederlandse scholen in uiteenlopende activiteiten aan het werk zijn. De montage start met 5 illustratiefragmenten die de 5 betrokkenheidsniveaus in beeld brengen. Dan volgen 15 oefenfragmenten om zelf betrokkenheid te leren scoren. De serie wordt afgesloten met 7 toetsfragmenten waarmee men het eigen leerproces kan evalueren.

Boek

Teach Like a Champion. Het jonge kind : Tien praktische technieken om jonge kinderen te laten schitteren

Liesbeth Stout-Kreuk (Auteur)

Amerikaan Doug Lemov beschrijft in zijn boek Teach Like a Champion 49 didactische technieken die iedere leerkracht kan gebruiken om een topleerkracht te worden. Dit boek is een speciale uitgave over Teach-technieken voor leerkrachten die werken met jonge kindere van drie tot zes jaar binnen het kleuteronderwijs en de oudste peuters in de intensievere peuteropvang. Ook peuters en kleuters met een tweede taalverwerving profiteren van dit aanbod. De uitgave bevat technieken die samenhangen met 'hoge verwachtingen hebben van leerlingen', en technieken die helpen om leerlingen betrokken te houden tijdens de lessen. En er is speciale aandacht voor technieken voor de opbouw van een sterke groepscultuur. Bij de Teach-technieken gaat het niet zozeer om het wat, maar om het hoe.

Uitgever

CED Groep (2014)

Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken