Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

27 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

In verzekerde bewaring : honderd vijftig jaar kinderen, ouders en kinderopvang

Michel Vandenbroeck (Auteur)

Extern
Boek

Opstap naar 2024 : hoe creëren we een optimaal opvoed- en onderwijsklimaat voor kinderen van 0 tot 12 jaar?

Wilma Schepers (Auteur), Addie Roetman (Auteur)

Extern
Boek

Integrale kindcentra : van visie naar uitvoeringspraktijk

Hans Schwartz (Auteur), Marijke Bertu (Auteur), Marjan Van der Maas (Auteur)

Studie over het ontstaan en verdere ontwikkeling van intergrale kindcentra, waarin vanuit verschillende disciplines (onderwijs, kinderopvang en soms ook jeugdzorg) vorm wordt gegeven aan een doorlopende ontwikkelingslijn van kinderen.

Extern
Boek

Interactievaardigheden : een kindvolgende benadering

Anneke Strik (Auteur), Jacqueline Schoemaker (Auteur)

Over het sensitief, respectvol en stimulerend omgaan met kleine kinderen en groepen kleine kinderen.

Extern
Boek

Handleiding ZiKo-Vo : ZiKo: kindvolgsysteem voor baby's en peuters

Ferre Laevers (Redacteur), Mieke Daems (Medewerker), Griet De Bruyckere (Medewerker), Bart Declercq (Medewerker), Kristien Silkens (Medewerker), Gerlinde Snoeck (Medewerker)

Extern
Dvd
Dvd

Opvangouders bouwen aan een pedagogiek

Jan Peeters (Regisseur)

Extern
Boek

Pedagogisch kader voor professionele netwerken onderwijs en kinderopvang

Anke Van Keulen (Auteur), Anja Hol (Medewerker), Leonie Heutz (Medewerker), Ans Deneer (Medewerker)

Extern
Boek

Beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit : leer- en leefomgeving voor baby's en dreumesen

Thelma Harms (Auteur), Richard M. Clifford (Auteur), Debby Cryer (Auteur), Renée E.L. de Kruijf (Vertaler), Louis W.C. Tavecchio (Vertaler)

Extern
Boek

Lerenderwijs : samen werken aan pedagogische kwaliteit in de kinderopvang

Marije Boonstra (Auteur), IJsbrand Jepma (Auteur)

Extern
Boek

Pedagogiek in de vingers : werkboek pedagogische begeleiding in de kinderopvang

Inge van Rijn (Auteur)

Extern
Boek

Kijk ik : het inspiratieboek voor begeleiders van het jonge kind

Griet De Bruyckere (Auteur), Laura Van De Voorde (Auteur), Annemie Berebrouckx (Illustrator), Bart Declercq (Medewerker)

Opvoedkundige gids voor begeleiders en ouders van jonge kinderen (0-6 jaar) om hun welbevinden, betrokkenheid en ontwikkeling correct in te schatten en de groei van het kind op een positieve manier weer te geven. Met kleurenillustraties.

Extern
Boek

Kijken, kijken, kijken : over samenspelen, botsen en verzoenen bij jonge kinderen

Elly Singer (Auteur), Dorian De Haan (Auteur), Anke Van Keulen (Medewerker), Nienke Bekkema (Medewerker)

Onderzoek naar het sociale gedrag van kinderen in kindercentra.

Extern
Dvd
Extern
Boek

Ontwikkelen doe je samen : werkboek voor begeleiders van baby's en peuters

Albert Janssens (Auteur)

Extern
Boek

Pedagogisch actief! : pedagogische acties en activiteiten voor het kinderdagverblijf

Cor Schuurman (Redacteur)

Boek

Sporen van Reggio : een introductie in de sporen-pedagogiek

Margot Meeuwig (Auteur), Wilma Schepers (Auteur), Tienke Van der Werf (Auteur)

Vanaf zijn geboorte is ieder kind competent, krachtig en intelligent en beschikt over wel honderd talen om met zijn omgeving te kunnen communiceren. Kinderen groeien op in een gemeenschap van mensen en vanaf het allereerste moment zijn zij gericht op interactie en communicatie met de mensen in hun omgeving. Ze zijn nieuwsgierig en leergierig en ze benaderen hun wereld met al hun zintuigen en vermogens. Ze ontwikkelen gedachten, ideeën en fantasieën. Zij maken verbindingen tussen hun ideeën, vormen theorieën en maken plannen. Jonge kinderen zijn onderzoekers en makers: zij geven vorm aan hun eigen ontwikkeling. Natuurlijk zijn kinderen daarvoor ook afhankelijk van de zorg en aandacht van de volwassenen om hen heen. Want al zijn hun vermogens nog zo groot en zijn hun ideeën en plannen nog zo betekenisvol, ze hebben volwassenen nodig die zich in hen verdiepen, naar hen kijken en luisteren. Professionals die aansluiten bij de onderzoeksvragen van de kinderen en hen ruimte en materialen bieden. Deze gedachten vormen de kern van het werk in Reggio Emilia en zijn de inspiratiebron voor SPOREN, de pedagogiek voor kinderen van nul tot zeven die de Stichting Pedagogiek¬ontwikkeling 0-7 ontwikkelde. Tien jaar geleden introduceerde Pedagogiek 0-7 de Reggio Emilia benadering in Nederland door de tentoonstelling en conferentie De kinderen van Reggio in het Stedelijk Museum Amsterdam. Daarna werkte Stichting Pedagogiek 0-7 binnen onderzoeksprojecten aan de vertaling van het gedachtegoed van Reggio Emilia voor de Nederlandse praktijk in kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en basisscholen. Dit boek introduceert de Sporen-pedagogiek. Het is een boek vol theorieën, praktijken, geschiedenissen, gedachten en ideeën. Een bundeling van beelden en verhalen van de kinderen en volwassenen die tien jaar met elkaar samenwerkten aan de ontwikkeling van SPOREN.

Uitgever

SWP (2007)

Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken