Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

9 Resultaten

Sorteren op
Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Jongeren en reclame in sociaalnetwerkgames : de invloed van ouders en school op reclamewijsheid en gedragsintenties

Ini Vanwesenbeeck (Auteur), Michel Walrave (Auteur), Koen Ponnet (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Reclamewijsheid van Vlaamse jongeren in een sociaalnetwerkgame : vergelijkende studie tussen billboardreclame en productgebruik

Ini Vanwesenbeeck (Auteur), Michel Walrave (Auteur), Koen Ponnet (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Een betere wereld begint met : 'optiefen snol'

Joanna Van Wijnen (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

De houding van jongeren tegenover reclame : een onderzoek bij Vlaamse jongeren van 15 tot 20 jaar

Tinne Borremans (Auteur)

Extern
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Waardepatronen en reclameattitudes van autochtone en allochtone jongeren

Joyce Koeman (Auteur)

Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Reclame

Ad Bergsma (Auteur)

Arhus
Brochure

Reclame? wijs!

Elke Bourdy (Redacteur), Sanne Hermans (Redacteur)

Reclame is alomtegenwoordig. Je vindt reclame niet langer enkel op TV, in kranten en magazines of in het straatbeeld, maar ook steeds meer online. Reclamemakers zijn echte kraks in het bedenken van nieuwe en originele manieren om de consument te bereiken. Misschien is het jou al opgevallen dat je reclame krijgt op basis van je surfgedrag? Het is niet toevallig dat plots de leuke schoenen of het weekendje weg waarin je interesse had ook op ander websites verschijnen. Deze nieuwe vormen van reclame zijn vaak moeilijk te herkennen, voor volwassenen, mar zeker ook voor kinderen en jongeren. Je kan pas kritisch nadenken over reclame als je reclame kan herkennen. Daarom is het belangrijk om te werken aan de reclamewijsheid van kinderen en jongeren.

Uitgever

Imec vzw (2019)

Taal
Doelgroep
Boek
Boek

BodyTalk: werken aan zelfwaardering : werkboek voor leerkrachten van meisjes en jongens tussen 11 en 14 jaar

Tegenwoordig voelen jonge meisjes en jongens een grote druk om er goed uit te zien en een perfect lichaam te hebben. Dit werkboek bevat materiaal voor leerkrachten van jongeren tussen 11 en 14 jaar om ze in klasverband te helpen een positiever zelfbeeld te ontwikkelen en meer zelfvertrouwen te krijgen. Ook wordt hen geleerd om weerbaarder te worden tegen allerlei misleidende beelden in de media. Tevens leren ze betere sociale vaardigheden die hun contacten in en buiten de klas bevorderen.

Uitgever
Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken