Zoekresultaten

Specification
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Boek
Boek

Zebraska

Isabelle Bary (Auteur)

Martin Leroy, quinze ans six mois et vingt-deux jours, vient de recevoir un étrange cadeau : un paquet de feuilles reliées. Il croit d'abord à une farce on ne lit plus de livres en 2050 , mais lorsqu'il découvre l'écriture penchée de sa grand-mère qui, sur la première page, annonce : À mon petit zébron Marty, il est pris d'un véritable tremblement. Au risque de paraître ringard, il entame clandestinement la lecture de ce roman qui dévoile la vie mystérieuse et bouleversée d'un enfant Haut Potentiel dans les années 2010 et de sa mère à la fois touchante et burlesque Il comprend peu à peu qu'il n'est pas étranger aux secrets bien gardés que renferme ce récit. On les appelle HP, HPI, surdoués, précoces, zèbres À l'abri de toute prétention, avec tendresse, humour et fantaisie, une tentative de démystification de ces enfants pas comme les autres, menottés à des clichés fumistes et si souvent incompris. En osant la question « comment être un bon parent?

Uitgever

Luce Wilquin (2014)

Taal
Onderwerp
Boek

Je pense trop: Comment canaliser ce mental envahissant

Christel Petitcollin (Auteur)

Qui pourrait penser qu'être intelligent puisse faire souffrir et rendre malheureux ? Pourtant, je reçois souvent en consultation des gens qui se plaignent de trop penser. Ils disent que leur mental ne leur laisse aucun répit, même la nuit. Ils en ont marre de ces doutes, de ces questions, de cette conscience aiguë des choses, de leurs sens trop développés auxquels n'échappe aucun détail. Ils voudraient débrancher leur esprit, mais ils souffrent surtout de se sentir différents, incompris et blessés par le monde d'aujourd'hui. Ils concluent souvent par : " Je ne suis pas de cette planète ! " Ce livre propose des cours de mécanique et de pilotage de ces cerveaux surefficients.

Uitgever

Trédaniel (2018)

Taal
Boek

Leeskrakers mini : denkraadsels voor wie net kan lezen

Tekstbegrip en logisch denken voor jonge kinderen Leeskrakers Mini is een aanvulling in de Leeskrakers serie. Nu kunnen ook kinderen die net leren lezen al tekstbegrip en logisch denken oefenen! Vaardigheden als systematisch werken, begrijpend lezen, geheugentraining, associatief en logisch denken, analyseren en classificeren en concentratie en doorzettingsvermogen komen aan bod. Allemaal vaardigheden die belangrijk zijn voor de verdere schoolcarrière. Met de Leeskrakers Mini wordt ook al vroeg de nieuwsgierigheid geprikkeld. Voor welke leerlingen zijn de werkbladen van Leeskrakers Mini geschikt? De Miniuitgave is geschikt voor groep 3, maar kan ook voor 'slimme' kleuters of leerlingen in groep 4 ingezet worden. Leeskrakers Mini zijn uitdagende raadsels voor wie net kan lezen. Waaruit bestaat Leeskrakers Mini? Het kopieerboek bevat 40 leeskrakers, waarbij waar nodig de woorden vervangen zijn door afbeeldingen. Ieder werkblad wordt aangeboden op twee moeilijkheidsniveaus en zijn door slim kopiëeren (de nummers die voor de aanwijzingen staan, bedekken) nog moeilijker te maken! Zo zijn de opdrachten zelfs op vier niveaus aan te bieden. Differentiëren is hierdoor heel gemakkelijk!

Boek
Boek

Slagvaardig met snelle kleuters

Marian Habermehl (Auteur), Lilian van der Poel (Auteur)

Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong hebben in potentie de aanleg om het ver te schoppen, op school en in de maatschappij. Dit potentieel ontwikkelt zich alleen als ze de vaardigheden die daarvoor nodig zijn oefenen. Kleuters met een voorsprong leren deze vaardigheden vaak niet, omdat ze te weinig met situaties in aanraking komen die hierop een beroep doen. Door kinderen van jongs af aan te helpen bij het ontwikkelen van deze vaardigheden kunnen ze hun grote leer- en ontwikkelpotentieel volledig benutten. De map Slagvaardig met snelle kleuters is bij uitstek geschikt voor de leerkracht én de intern begeleider die leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong (de snelle kleuter) willen begeleiden bij hun leerproces. Deze map is zo geschreven dat hij de professional ondersteunt bij het signaleren en begeleiden van snelle kleuters. Met de juiste signalering en een passend onderwijsaanbod als basis kunnen ook zij hun volledige potentieel tot ontwikkeling laten komen. Deel 1: Praktijk: Het belang van en aandachtspunten bij het signaleren van snelle kleuters. Koppeling snelle kleuters en het observatie- en registratiesysteem Kijk! Een volledig uitgewerkt signalerings- en begeleidingsinstrument. De praktische XL-signaleringslijst en interpretatie van deze lijst. Informatie over het vaststellen van de leer- en ontwikkelbehoeftes op basis van de XL-signaleringslijst en het vaardighedenschema en de zijnskenmerken. Mindset. Passend werk: het aanpassen van het lesaanbod. Handvatten en tips bij gesprekken. De overgang naar groep 3 (eerste leerjaar). Overdrachtsformulier. Deel 2: Theorie: Om je een volledig kader te kunnen bieden bevat het tweede deel van Slagvaardig met snelle kleuters achtergrondinformatie over hoogbegaafdheid en passeren de verschillende theorieën over leren de revue. Hoogbegaafdheid en ontwikkelingsvoorsprong. Renzulli en Mönks. Het Delphi Model. Tessa Kieboom, denkluik en zijnsluik. Verschillende belangrijke theorieën over leren uitgelicht ten behoeven van snelle kleuters.

Uitgever

Schoolsupport (2017)

Taal
Doelgroep
Boek
Boek

J'aide mon enfant différent à s'épanouir!

Marina Failliot-Laloux (Auteur)

Votre enfant est en mouvement perpétuel ? Il est impulsif, émotif, distrait, solitaire, hyper anxieux ? Vous avez l'impression d'avoir un enfant différent, hors cadre, toujours sur le fil, ressentant les émotions et le monde de façon atypique. Cet ouvrage illustré, à la fois théorique et pratique, vous permettra de mieux cerner la psychologie de votre enfant et de l'accompagner sur la voie de la sérénité et du succès. Vous pourrez ainsi : Comprendre les troubles d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie, dyscalculie), le trouble du déficit de l'attention avec ou sans hyperactivité (TDA/H), le haut potentiel, le syndrome d'Asperger. Aider votre enfant à s'épanouir dans sa tête, dans son corps, dans ses émotions. L'encourager à cultiver ses talents singuliers, à gérer son hypersensibilité, à maîtriser son corps. Vous trouverez aussi dans ce cahier des activités et des exercices pour aider votre enfant à développer son potentiel et à se révéler. L'aider à accepter sa différence pour en faire une force !

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken