Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

12 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Handboek werken in hoeken : groep 1 t /m 8

Frans Pinkse (Auteur), Ton Kremer (Redacteur), Bernard Smits (Auteur)

Boek

Een rijke leeromgeving in het basisonderwijs met kleuters

Els Menu (Auteur)

Praktijkboek over wat een rijke leeromgeving - rijk basismilieu en rijk aanbod van activiteiten - voor kleuters is, de concrete vertaling daarvan naar de praktijk en hoe je de voortdurende beweging in de inbreng van kleuters kunt monitoren.

Extern
Boek

Werken in hoeken

Frans Pinkse (Auteur), Bernard Smits (Auteur)

Extern
Arhus
Spel

Jules daglijn, hoeken, gevoelens

Annemie Berebrouckx (Illustrator)

Documentatie-map

Taalprikkels : Kringen talig bekeken

Tineke Turck (Auteur), Harry Peersmans (Auteur), Tina Van de Leur (Auteur)

In de kleuterklas speelt de kring een grote rol... In de kring kun je een krachtige leeromgeving creëren die ervoor zorgt dat de kinderen taalvaardiger worden. Ze leren taal correct gebruiken in zinvolle communicatieve situaties. Kringen talig bekeken wil leraren meer inzicht geven in hoe je kinderen kunt stimuleren om op een assertieve manier deel te nemen aan de kring. Als je de kring goed begeleidt, kun je hem meer inhoud geven en functioneler en interactiever maken. Die interactiviteit zorgt ervoor dat de kinderen meer betrokken zijn. Ze stellen meer vragen, willen zaken uitdiepen en gaan opzoek naar inhoud. 'Kringen talig bekeken' is vooral gericht op leraren uit het kleuteronderwijs, maar ook voor leraren uit het lager onderwijs.

Documentatie-map

Taalprikkels : Rituelen talig bekeken

Steven De Nijs (Auteur), Heidi Desmet (Auteur), Emy Geyskens (Auteur), [et al.] ()

Taalprikkels wil de kleuterleiders/leidsters ondersteunen bij het aanbrengen van een rijk taalbad in alle activiteiten die ze in de klas opzetten. Het onthaal, 10-uurtje, plassen, handen wassen, jassen, . worden talig bekeken. Waaraan dienen klasklimaat en coaching - interactie te voldoen voor elk ritueel? Een aantal talige taken biedt tal van mogelijkheden om elk ritueel te verrijken. Tips voor handige materialen, spelen, ideetjes tot samenwerking, muzikale accenten, een verhaal en oog voor differentiatie horen bij elk uitgewerkt ritueel.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken