Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

4 Resultaten

Sorteren op
Boek

Visual thinking strategies : met kunst het leren op school verdiepen

Philip Yenawine (Auteur)

Van leraren wordt vandaag de dag meer gevraagd dan frontaal lesgeven op de ‘ouderwetse’ manier. Nieuwe visies zoals ontdekkend en onderzoekend leren of ontwikkelingsgericht onderwijs vragen om een nieuwe invulling van de rol van de leraar. Hoe geef je les in kritisch denken en activeer je je leerlingen? Visual Thinking Strategies (VTS) is een methode die wil helpen om gestalte te geven aan deze nieuwe pedagogisch-didactische visies.VTS is een leermethode die bestaat uit geleide groepsgesprekken over kunstwerken. Doel is dat leerlingen, aan de hand van open vragen, hun vaardigheden, zoals waarnemen, luisteren, kritisch denken en (beeld)geletterdheid vergroten. De gespreksleider draagt geen kennis over, maar faciliteert het gesprek volgens een vast patroon. Het initiatief ligt bij de leerlingen, terwijl de leraar de regie heeft. Visual Thinking Strategies is een vertaling van het standaardwerk over VTS van Philip Yenawine, de Amerikaanse grondlegger en voormalig hoofd educatie van het Museum of Modern Art in New York. Dit boek geeft inzicht in de methode, het ontstaan en de toepassingen in het onderwijs. Aan de hand van praktijkvoorbeelden geeft hij inzicht in de werking van VTS. bron: onderwijsdatabank.nl

Extern
Boek

Opinitis : het (on)vermogen tot zelfstandig oordelen

Anja Machielse (Redacteur), Rudy Schreijnders (Redacteur)

Vijftien humanistisch georie͏̈nteerde filosofen, theologen, cultuurhistorici en publicisten onderzoeken vanuit verschillende invalshoeken hoe onafhankelijk oordelen in zijn werk gaat.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken