Zoekresultaten

Specification
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

4 Resultaten

Sorteren op
Boek
Boek

Herinneringen

Freek Neirynck (Auteur), Ayse Isçi (Auteur), Memet Karaman (Medewerker), Lieve Van Geertruyen (Medewerker), Wim Claeyssens (Medewerker), Sylvain Van Glabeke (pdr), Sylvain Van Labeke (Redacteur), David Talloen (), Aydemir Fikret (), Hilde Braet (Fotograaf)

Uitgever

Provincie Oost-Vlaanderen (Provinciale Dienst Minderheden, 2002)

Taal
Boek

Zakboekje communicatie hulpverlening allochtonen : communiceren met patiënten van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst

Dit zakboekje biedt praktische informatie en aanbevelingen voor het omgaan binnen de gezondheidszorg (in Nederland) met patiënten van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst. Het bevat een overzicht van afkomst, taal en religie en aanbevelingen voor de omgang met traditionele patiënten. Het boekje bevat ook een lijst met "ijsbrekertjes" (sociale contactwoorden) die gebruikt kunnen worden in een gesprek met allochtonen.

Uitgever

NIGZ (2008)

Taal
Boek

Succesvolle allochtone leerlingen

Wim Meijnen (Redacteur), Jan C.C. Rupp (Redacteur), Theo Veld (Redacteur)

Bij alle communicatie over achterstanden van etnische allochtone groepen, zou men haast vergeten dat er ook succesvolle allochtone leerlingen zijn, die doorstromen naar HAVO en VWO en vervolgens naar HBO en universiteit. In dit boek worden de achtergronden van succesvolle schoolloopbanen belicht vanuit diverse invalshoeken.

Uitgever

Garant (2001)

Taal
Serie
Boek
Boek

Allochtone jongeren in het onderwijs : een multidisciplinair perspectief

Christiane Timmerman (), Philip Hermans (Redacteur),  (Redacteur), Johan Hoornaert (Redacteur)

Allochtone jongeren maken steeds meer deel uit van onze samenleving, ook op school. Hun aanwezigheid is niet langer beperkt tot scholen in zogenaamde 'concentratiebuurten, maar we vinden ze nu terug in (bijna) alle scholen. Het is geweten dat de schoolloopbaan van allochtone jongeren over het algemeen moeizamer verloopt. Helaas wordt de achterstand en marginalisering van allochtone jongeren in het onderwijs steeds meer een realiteit. Dit boek bevat bijdragen vanuit antropologische, sociologische, agogische, pedagogische en beleidsmatige invalshoek. De inzichten vanuit deze verschillende disciplines vullen elkaar aan en laten toe verscheiden dimensies van deze problematiek te leren kennen

Uitgever

Garant (2002)

Taal

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken