Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

4 Resultaten

Sorteren op
Kit

Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs : een praktisch handboek

Anton Horeweg (Auteur)

Het praktische werkboek bevat opdrachten en oefeningen die er voor zorgen dat de verworven kennis geïntegreerd kan worden in het dagelijks handelen van de (toekomstige) leraar.Van (toekomstige) leraren wordt steeds meer verwacht dat ze kunnen omgaan met gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Hoe kun je studenten daar op voorbereiden? Door ze kennis aan te bieden, door ze te laten reflecteren op hun eigen gedrag en door te oefenen in de klas. Met Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs Werkboek leren studenten preventief te werken als het gaat om gedragsproblemen, leren ze planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en leren ze te reflecteren op hun eigen rol als docent.Met de kennis uit het handboek als basis en de oefeningen en opdrachten uit dit werkboek, worden studenten optimaal voorbereid op de praktijk van passend onderwijs.'Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs biedt leraren in het vo en mbo verantwoorde informatie met tal van toepassingsmogelijkheden voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Nu het bijpassende werkboek er is, kunnen niet alleen leraren, maar ook studenten aan de lerarenopleidingen ervan profiteren.

Kit

Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs : een praktisch handboek

Anton Horeweg (Auteur)

Het praktische werkboek bevat casussen, oefeningen, verwijzingen naar video's en praktische schema's die helpen om de tekst uit het handboek nog beter te kunnen begrijpen en direct in de klassenpraktijk te kunnen toepassen. Met dit werkboek leer je planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en te reflecteren op je eigen rol in de klas. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Aan dit werkboek werkten opleiders mee van verschillende hogescholen.Van (toekomstige) leraren wordt steeds meer verwacht dat ze kunnen omgaan met gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Hoe kun je studenten daar op voorbereiden? Door ze kennis aan te bieden, door ze te laten reflecteren op hun eigen gedrag en door te oefenen met deze zaken. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Met de informatie uit het handboek Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs als basis en de oefeningen en opdrachten uit dit werkboek, worden studenten optimaal voorbereid op de praktijk van passend onderwijs.

Uitgever

LannooCampus (2015)

Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken