Zoekresultaten

Specification
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

13 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Werken aan pedagogische sensitiviteit in je team

Anouke Bakx (Auteur), Gaby Jacobs (Auteur), Linda Van den Bergh (Auteur), Karin Diemel (Auteur)

Handreiking aan de schoolleider om in het kader van professionalisering de pedagogische sensitiviteit van het team te verhogen met het oog op het totale kind.

Extern
Boek

Veranderend toezicht : werken aan wederzijds vertrouwen tussen school en inspectie

Gérard Zeegers (Auteur)

Uitleg en bespreking van het nieuwe toezichtkader van de Onderwijsinspectie, dat per 1 augustus 2017 in werking is getreden.

Extern
Boek

Integrale kindcentra : van visie naar uitvoeringspraktijk

Hans Schwartz (Auteur), Marijke Bertu (Auteur), Marjan Van der Maas (Auteur)

Studie over het ontstaan en verdere ontwikkeling van intergrale kindcentra, waarin vanuit verschillende disciplines (onderwijs, kinderopvang en soms ook jeugdzorg) vorm wordt gegeven aan een doorlopende ontwikkelingslijn van kinderen.

Extern
Boek

Sociale veiligheid in school : een handreiking voor schoolleiders

Cathy Van Tuijl (Auteur), Ingrid Zijlstra (Auteur)

Een handreiking aan schoolleiders en besturen in het voortgezet onderwijs op het gebied van het realiseren van een veilige leeromgeving op school.

Extern
Boek

Startende leraren in het po en vo : goede begeleiding aan het begin van de loopbaan

Marco Snoek (Auteur)

Actueel beeld van de ingewikkelde context waarin jonge leerkrachten in het po en vo hun loopbaan beginnen en pleidooi voor gewenning en begeleiding voor deze starters, met aandacht voor individueel en collectief leren.

Extern
Boek

De professionele leergemeenschap in het onderwijs

Myriam Lieskamp (Auteur)

Praktische kijk op wat een professionele leergemeenschap inhoudt en hoe daaraan gestalte kan worden gegeven.

Extern
Boek

Continu verbeteren in het onderwijs : praktische strategieën voor implementatie op alle niveaus

Marijke Broer (Auteur)

Presentatie van een systemische methodiek die schoolorganisaties op alle niveaus helpt met continu verbeteren en planmatig werken volgens de pdsa-cyclus.

Extern
Boek

Wetenschap en technologie in de klas : handvatten voor succesvolle uitvoering

Anna Hotze (Auteur)

Extern
Boek

Erken de ongelijkheid : de kracht van diversiteit in onderwijsteams

Hannah Bijlsma (Redacteur), Mirjam Keyser (Redacteur)

Bundel met 8 essays over het thema van diversiteit van schoolteams in het basisonderwijs en een pleidooi voor het (beter) benutten van de uiteenlopende vaardigheden van leerkrachten.

Extern
Boek

Cocreëren kun je (stimu)leren : over kennis, leren, cocreatie en leiderschap

Frank De Jong (Auteur), Marjan Vermeulen (Auteur)

Een concept over leren en leiderschap.

Boek

Druk druk druk : slimmer organiseren in het onderwijs

Annemieke Schoemaker (Auteur)

Tips voor onderwijsteams om de werkdruk in kleine stapjes en op basis van gezamenlijke keuzes actief te verminderen.

Extern
Boek

Hoe komen we van deze rotonde? : over het belang van creatief en probleemoplossend denken bij schoolontwikkeling

Erna Reiken (Auteur), Sigrid Loenen (Auteur)

Handreiking in creatief en probleemoplossend denken bij schoolontwikkeling voor schoolleiders.

Extern
Boek

Eigenaarschap, alignment en continuous improvement

Henk Mulders (Auteur), Dea Knol (Auteur), Ina Cijvat (Auteur), Tony van Dalen (Auteur), Brigitta Mathijssen (Auteur)

Op basis van het lotusmodel worden stappen benoemd die een team, een school en een bestuur kunnen zetten om tot een meer samenhangende en duurzame ontwikkeling te komen.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken