Handreiking aan de schoolleider om in het kader van professionalisering de pedagogische sensitiviteit van het team te verhogen met het oog op het totale kind.
Studie over het ontstaan en verdere ontwikkeling van intergrale kindcentra, waarin vanuit verschillende disciplines (onderwijs, kinderopvang en soms ook jeugdzorg) vorm wordt gegeven aan een doorlopende ontwikkelingslijn van kinderen.
Actueel beeld van de ingewikkelde context waarin jonge leerkrachten in het po en vo hun loopbaan beginnen en pleidooi voor gewenning en begeleiding voor deze starters, met aandacht voor individueel en collectief leren.
Presentatie van een systemische methodiek die schoolorganisaties op alle niveaus helpt met continu verbeteren en planmatig werken volgens de pdsa-cyclus.
Bundel met 8 essays over het thema van diversiteit van schoolteams in het basisonderwijs en een pleidooi voor het (beter) benutten van de uiteenlopende vaardigheden van leerkrachten.
Op basis van het lotusmodel worden stappen benoemd die een team, een school en een bestuur kunnen zetten om tot een meer samenhangende en duurzame ontwikkeling te komen.