Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

3 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Hoogbegaafd, nou èn? : ontdek-boek over hoogbegaafdheid

Wendy Lammers van Toorenburg (Auteur), Erica Ringelberg (Illustrator)

Allerlei aspecten van hoogbegaafdheid komen aan de orde. Met paginagrote gekleurde tekeningen. Vanaf ca. 10 jaar.

Kit

Hoogbegaafd, nou èn? : ontdek-boek over hoogbegaafdheid

Wendy Lammers van Toorenburg (Auteur), Erica Ringelberg (Illustrator)

De schrijfster van dit boek heeft zelf een hoogbegaafde zoon en geeft, als 'specialist in gifted education ECHA' en 'tekentherapeut', "advies en begeleiding bij hoogbegaafdheid" aan kinderen en volwassenen. Met haar 'ontdek-boek voor kinderen van 5 tot 99 jaar' wil ze informatie verschaffen over allerlei aspecten van hoogbegaafdheid en vooral hoogbegaafde kinderen inzicht geven in hun toestand, ze middelen aanreiken om met hun hoogbegaafdheid om te gaan, zelfvertrouwen geven in hun andersheid en aanmoedigen gewoon zichzelf te zijn. Daarbij komen o.m. aan bod: intelligentieonderzoek, verschillen tussen hoogbegaafde en andere kinderen, het onderpresteren, gepest worden, praten over hoogbegaafdheid, de schoolsituatie, voor jezelf opkomen en gepast aanpassen... De tekst, in grote letter en met veel wit, is gespreid over meer dan honderd linkerbladzijden en wordt telkens op de rechterpagina geïllustreerd met kleurige vrolijke tekeningen. In het bijhorend WERKBOEK staan de oefeningen uit "Hoogbegaafd, nou" - eventueel bewerkt en uitgebreid - en nieuwe oefeningen en opdrachten. Een aantal van deze oefeningen leent zich ook om een uitstapje te maken naar bijvoorbeeld een filosofisch gesprek of een cognitieve opdracht. Behalve dat dit werkboek in huiselijke kring gebruikt kan worden waarbij de ouders/opvoeders samen met het kind de oefeningen kunnen doen, is het ook heel geschikt om op school, in Plusgroepen, Verrijkingsklassen of andere groepjes hoogbegaafde kinderen te gebruiken.

Uitgever

Samsara (2005)

Taal
Doelgroep
Boek

Ben ik in beeld? : (h)erkenning voor beelddenkende kinderen en hun ouders/leerkrachten

Marion Van de Coolwijk (Auteur), Wendy Lammers van Toorenburg (Auteur), Juliette De Wit (Illustrator)

Visueel denken en leren in een talige maatschappij Veel kinderen zijn bij voorkeur visueel ingesteld. Dit kan problemen opleveren in onze talige maatschappij. Als gevolg hiervan verliezen veel van deze kinderen hun zelfvertrouwen en krijgen ze een verkeerd zelfbeeld. Door het rijk geïllustreerde Ben ik in beeld? zelf of samen met een ouder of begeleider te lezen, krijgt het kind inzicht in wat beelddenken betekent. Wat doet het met je? Welke talenten heb je, wat zijn je valkuilen en wat kun je doen om jezelf in de talige school te hanteren? Dit boek geeft praktische handvatten en bovenal heel veel (h)erkenning!

Uitgever

Lannoo (2013)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken