Het boek Kriebels in je hersens biedt activiteiten in tien thema's voor een ontdekkingstocht met peuters en kleuters. Aan de hand van creatieve opdrachten stel je vragen zodat ze verder gaan denken. De gesprekjes met en tussen kinderen stimuleren de eigen ontdekkingsdrang van kinderen. Hiermee ondersteun je niet alleen de ontwikkeling van taal en denken, maar leren kinderen ook meer open te staan voor hun omgeving. Naast zo'n vijftig activiteiten bevat het boek een praktische beschrijving van de manier van werken. Voor professionals en vrijwilligers die met kinderen van drie tot zes jaar werken is dit een bron van ideeën en inspiratie om de fantasie van kinderen te prikkelen.
Verhalen vertellen en vragen stellen biedt een vakdidactiek om levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool, vanuit een eigentijdse visie op leren. Deze didactiek verbindt lesgeven over Geestelijke Stromingen aan de levensvragen van leerlingen.
De Prinsenschool bevat zeven vertellingen met tekeningen voor kinderen van zes tot twaalf jaar met ontwikkelingsstoornissen en/of gedragsproblemen. De verhalen en illustraties zijn ontstaan op de werkvloer met kinderen met een licht verstandelijke handicap. Door hun eenvoud spreken ze zeer tot de verbeelding. De thema's zijn echter vrijwel allemaal bruikbaar voor alle beroepskrachten die werken met (groepen) kinderen. De bijhorende handleiding biedt professionals die werken met kinderen van zes tot twaalf jaar met ontwikkelingsstoornissen en / of gedragsproblemen een andere invalshoek op hun werk. Het werkmateriaal in De kracht van verhalen daagt kinderen uit het verhaal over hun leven zèlf te vertellen. Op een speelse, lichtvoetige wijze kunnen kinderen zo betekenis geven aan (gebeurtenissen in) hun eigen leven. Het handboek bevat activiteiten, gespreksideeën en verwerkingsvormen over zeven thema's. Deze horen bij de zeven verhalen in het prentenboek De Prinsenschool. Bij ieder thema staan bovendien de tekst en muzieknoten van een speciaal gecomponeerd lied over het thema, en een kleurplaat om te kopiëren voor de kinderen. Daarnaast is het een handleiding met concrete tips en achtergronden voor gebruik in onder andere het (speciaal) onderwijs, door groepsleiding en in therapie.