Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

6 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Lucassen

Benno Tempel (Auteur), Reinier Lucassen (Auteur), Rudi Fuchs (Auteur), Ron Kaal (Auteur), Karel Schampers (Auteur), Hans Janssen (Auteur), Tijs Goldschmidt (Auteur)

Publicatie over het leven en werk - schilderijen, assemblages en modificaties - van de Nederlandse schilder Lucassen (1939).

Arhus
Kit

CurriculumKit : Bouw spelenderwijs aan betekenisvol onderwijs

Wessel Peeters (Auteur), Michiel Lucassen (Auteur), Ilona Wevers (Auteur), Reinier Geurts (Auteur)

CurriculumKit is een leuk en praktisch kaartspel om samen met je vakgroep of team een deel van het curriculum te (her)ontwerpen. Kom tot nieuwe inzichten en bouw met bouwstenen als leerstrategieën, formatief handelen, leren zichtbaar maken en activerende didactiek aan effectieve lessen en betekenisvolle toetsing. Spelverloop: met het team doorloop je in ongeveer 2.5 uur verschillende stappen, waarbij je samen vaststelt: wat leerlingen gaan leren, hoe ze dat gaan leren, hoe ze dat zichtbaar gaan maken en hoe ze feedback krijgen (en worden beoordeeld). Dit wordt gedaan middels een duidelijke structuur en een breed aantal suggesties. De toolkit is gemaakt voor docenten in het primair-, voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Extern
Boek
Boek

Curriculumontwerp in een notendop

Wessel Peeters (Auteur), Michiel Lucassen (Auteur), Reinier Geurts (Auteur), Ilona Wevers (Auteur)

Hoe zorg je voor een goede afstemming tussen leerdoelen, toetsing en leeractiviteiten? Wat zijn kenmerken van een krachtig curriculum? En hoe kun je dit ontwerpen? In het boek Curriculumontwerp in een notendop gaan we aan de hand van onderwijskundige literatuur en praktijkvoorbeelden stap voor stap in op het ontwerpen van een krachtig curriculum. Hierbij gaan we eerst in op wat een curriculum is en hoe je het kan ontwerpen. Vervolgens gaan we middels praktijkvoorbeelden stap voor stap in op het ontwerpproces, met elementen als leerdoelen (leeruitkomsten), toetsing, rubrics, formatief handelen en leeractiviteiten. Het boek is geschreven voor docenten, teacher leaders, onderwijskundigen en andere onderwijsexperts die zich willen verdiepen in curriculumontwerp. Het is zo geschreven dat het geschikt is voor alle soorten onderwijs: van het primair onderwijs tot en met het hoger onderwijs.

Boek
Boek

Onderzoekend vermogen in een notendop

Wessel Peeters (Auteur), Michiel Lucassen (Auteur), Reinier Geurts (Auteur), Ilona Wevers (Auteur)

Onderzoekend vermogen heeft impact op professionele groei in vakmanschap en kennis. Het draagt bij aan een betere uitvoering van het leraarschap. Het blijvend ontwikkelen van onderzoekend vermogen vraagt iets van de onderwijsprofessionals zelf. Onder andere kunnen reflecteren op het eigen handelen en gemotiveerd zijn om te leren zijn hiervoor van essentieel belang. Onderzoekend vermogen in teamverband heeft impact op de kwaliteit van het onderwijs. Samen met en van elkaar leren en voortdurend samen analyseren, uitproberen en evalueren. Wil je dit proces onderdeel laten zijn van de structuur en cultuur in de school, dan vraagt dat een nauwe aansluiting op de visie en het professionaliseringsbeleid van de school. Onderzoekend vermogen in een notendop beschrijft de kracht van het onderzoekend vermogen van onderwijsprofessionals en hoe je dit kunt benutten bij professionalisering en schoolontwikkeling. Deze publicatie legt uit waarom dit vermogen zo cruciaal is, hoe je daar als onderwijsprofessional nog bewuster vorm aan kunt geven en wat je daarvoor kunt inzetten in je eigen praktijk. Vanuit een verzameling theorieën wordt de vertaalslag gemaakt naar de praktijk door het aanbieden van tools om met je collega’s aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn geschreven vanuit het primair onderwijs, maar zijn tevens toepasbaar in andere onderwijsvormen.

Uitgever
Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken