Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

9 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek
Extern
Boek
Extern
Boek
Extern
Boek
Extern
Boek
Boek
Boek

De metro

P.P. Donk (Auteur)

Uitgever

De Ruiter (1989)

Taal
Onderwerp
Serie

Informatie (22)

Doelgroep
Kit

Beter bij de les : training in executieve functies

Marthe Van der Donk (Auteur), Ariane Tjeenk-Kalff (Auteur), Anne-Claire Hiemstra-Beernink (Auteur), J.P.M. Vieijra (Medewerker), Jan Geelhoed (Medewerker), Aryan Van der Leij (Medewerker)

Kinderen met zwakke executieve functies (de regelfuncties van het brein), zoals kinderen met ADHD of leerproblemen, hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren. Deze functies spelen een cruciale rol bij hetleren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties. Met de training Beter bij de les oefenen kinderen op de basisschool met vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning, werkgeheugen en doel- en taakgerichtgedrag. Zij trainen hun werkgeheugen en krijgen meer inzicht in hun leergedrag. De kinderen leren om naar het eigen functioneren te kijken, zodat ze zichzelf zo veel mogelijk zelfstandig kunnen bijsturen. Hierdoor hebben zij uiteindelijk minder hulp van de leerkracht nodig bij het maken van schoolopdrachten. Ook de leerkracht krijgt meer inzicht in het leergedrag van de leerling en kan hierdoor eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. In deze complete handleiding staan de achtergronden van Beter bij de les en wordt de training stap voor stap beschreven. De training is bedoeld voor kinderen vanaf acht jaar en kan individueel per leerling op school worden gegeven. De training is eenvoudig toepasbaar met een aantrekkelijk vormgegeven en geïllustreerd werkboek, luistermaterialen andere oefeningen.

Boek

Beter bij de les : training in executieve functies : handleiding

Marthe Van der Donk (Auteur), Ariane Tjeenk-Kalff (Auteur), Anne-Claire Hiemstra-Beernink (Auteur), J.P.M. Vieijra (Medewerker), Jan Geelhoed (Medewerker), Aryan van der Leij (Medewerker)

Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken