Jij gaat, samen met jouw spelpartner, woorden uitbeelden voor de andere spelers. Staafjes en schijfjes zijn de enige middelen. Om beurt leggen jullie een stukje bij aan de tekening. Er geldt een communicatieverbod tussen de spelers die uitbeelden.
De spelers moeten als groep alle kaarten in hun hand in oplopende volgorde spelen. Lastig is dat niemand mag praten of signalen mag geven. Welke level kunnen jullie halen?
De koning spreekt het volk toe en zegt: "Pak wat je pakken kunt". Verschillende strategieën kunnen je naar de overwinning leiden. Kies je voor landbouw en veeteelt of blijf je de koning ondersteunen? Een sterk leger met ridders mag je niet onderschatten en ook de zegen van de kerk is zeer belangrijk. Alles ligt in jouw handen!
"Hola!" Jullie verzamelen rond KIng Cactus Miguel de la Espina. Elke prik van hem is een eer! Draai zijn stekels, speel jullie kaarten tactisch en scoor lagen. Wie de meeste pleisters kreeg, wint.
Kaartspelletjes kunnen zo eenvoudig zijn. Je pakt de kaart of je legt een fiche af, dat kan iedereen! Maar hier steekt meer achter. Kaarten betekenen strafpunten. Die wil niemand hebben, zelfs niet gratis! Dus koop je die af door een fiche te betalen. Maar daar heb je er maar weinig van, heel weinig… Elke kaart die je voor je hebt liggen, levert zoveel strafpunten op als de waarde ervan, maar als je een serie opeenvolgende kaarten spaart, is deze hele serie zoveel strafpunten waard als de waarde van de laagste kaart. Dat geeft in bepaalde situaties extra tactische mogelijkheden!
Vier vrolijke knikkerkikkers willen springkampioen worden. Keer op keer springen ze met wat dobbelgeluk rond de vijver. Per voltooide ronde mogen de spelers hierbij een bloemblaadje van hun eigen waterlelie omdraaien. Welke turbospringer wint de wedstrijd? WOW! Als bij toverslag bloeit de bloem van de winnaar helemaal open. Een kleurrijk dobbel-/springspel.
Speel samen als team (egel, hond en beer) tegen Rudi Racer. Rudi is dan wel heel snel en kan de finish gemakkelijk als eerste bereiken, maar jouw team is slim. Als jullie twee egels gooien, dan krijgen jullie een voordeel om daarmee de race te beïnvloeden. Degene die het eerste de finish bereikt, wint de race: Rudi of het team. Degene die als eerste twee keer wint, wint het spel.