Bij het lezen van advertenties die Jos, als leraar, een nieuwe job kunnen bezorgen, komen Jos en Mia uit bij de advertenties voor partnerruil. Wat als een kleine, prikkelende uitdaging begint, loopt uit in een echte ontmoeting. Maar of die partnerruil effectief gebeurt en wat de ware toedracht van het een en ander is, dat ontdekt de toeschouwer pas op het laatste moment. Bijna iedereen "speelt" een rol. En bijna niemand is wie hij lijkt te zijn. (cop. Degeest)
Dit cabaret is cabaret: een bonte afwisseling van sketches, liedjes, monologen en wat choreografie. Dit alles in een ogenschijnlijk vrij los verband. Los verband? Los ja, omdat -voor wie dat echt wil- een vrije keuze gemaakt kan worden uit het aangeboden materiaal. Inderdaad niet alle delen en niet alle sketches dienen gespeeld te worden, liedjes kunnen weggelaten worden, monologen en de choreografie geschrapt. Ook de volgorde van verschillende scènes is voor interpretatie vatbaar. Wie het cabaret in zijn geheel brengt, zal verrast worden door de veelzijdige samenhang. Een goede regie zal erop toezien deze verbanden te accentueren. De samenhang tussen de uiteenlopende scènes blijkt o.a. uit: de vrouw als centrale figuur en thematiek, het personage van de werkvrouw als rode draad: haar stereotiepe terugkerende handelingen, haar stereotiepe taal met het terugkerend motief 'Ik werk...', haar eigenheid en ook verscheidenheid: ze is werkvrouw maar ook huisvrouw, (toekomstige) moeder, sloper, ..., de schoen als leidmotief en als rekwisiet, de samenhangende thematiek van de verschillende delen en scènes. (cop. Degeest)
Dit cabaret is cabaret: een bonte afwisseling van sketches, liedjes, monologen en wat choreografie. Dit alles in een ogenschijnlijk vrij los verband. Los verband? Los ja, omdat -voor wie dat echt wil- een vrije keuze gemaakt kan worden uit het aangeboden materiaal. Inderdaad niet alle delen en niet alle sketches dienen gespeeld te worden, liedjes kunnen weggelaten worden, monologen en de choreografie geschrapt. Ook de volgorde van verschillende scènes is voor interpretatie vatbaar. Wie het cabaret in zijn geheel brengt, zal verrast worden door de veelzijdige samenhang. Een goede regie zal erop toezien deze verbanden te accentueren. De samenhang tussen de uiteenlopende scènes blijkt o.a. uit: de vrouw als centrale figuur en thematiek, het personage van de werkvrouw als rode draad: haar stereotiepe terugkerende handelingen, haar stereotiepe taal met het terugkerend motief 'Ik werk...', haar eigenheid en ook verscheidenheid: ze is werkvrouw maar ook huisvrouw, (toekomstige) moeder, sloper, ..., de schoen als leidmotief en als rekwisiet, de samenhangende thematiek van de verschillende delen en scènes. (cop. Degeest)