Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Componist
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek

Kant en wal : een uitgave van Aanlegplaats. 1

Martin Pulaski (Auteur), Tom Wouters (Auteur), Marieke Groen (Auteur), Caro Van Thuyne (Auteur), Jan Devriese (Auteur), Vitalski (Auteur), Vincent Merckx (Auteur), Jeroen Geuens (Auteur), An Olaerts (Auteur), Philippe Clerick (Auteur), Sam Sterckx (Auteur), Marijke Cornelis (Auteur), Mark Verstraelen (Auteur), Bert Lezy (Illustrator), Leen Van Hulst (Illustrator), Ben Jordens (Illustrator), Jeroen Jansen (Illustrator), Marieke Jansen (Illustrator), Sarah-An Cousein (Illustrator), Yolande Nusselder (Illustrator), Marieke Eggermont (Illustrator), Maarten Cant (Illustrator), Nele Van Beeck (Illustrator), Serge Baeken (Illustrator), Marjon Meijer (Redacteur), Katrien Scheir (Redacteur), Jo Komkommer (Redacteur), Dirk Van Boxem (Redacteur)

Boek

Beestachtige buren : ontdek onze wilde zoogdieren

Bouwien Jansen (Auteur), Lotte Stegeman (Auteur), Marieke Nelissen (Illustrator)

Wist je dat een huismus je halve huis opeet en dat de wezel geen seconde stilstaat? Laat je verrassen door allerlei weetjes over 35 wilde zoogdieren bij jou om de hoek! Met veel grote kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek
Boek

Studeren in het Nederlands : handleiding

Ron Van Hogen (Auteur), Marieke Melissen (Auteur), Elwine Halewijn (Auteur), Connie Raijmakers-Volaart (Auteur), Marijke Jansen (Auteur)

Studeren in het Nederlands in het hoger onderwijs biedt een breed scala aan materialen voor anderstalige studenten en voor docenten, leidinggevenden en beleidsmedewerkers aan universiteiten en hogescholen voor het vormgeven van een optimaal studieklimaat voor allochtone studenten. In deze handleiding zijn drie onderdelen. 'Ervaringen van studenten' schetst de problemen die allochtone studenten ervaren bij het vervullen van schriftelijke en mondelinge taaltaken. In deel 2 'Adviezen over taalbeleid' wordt het belang en de reikwijdte geschetst van een integrale visie op taalbeleid. De verschillende organisatorische, strategische en didactische invalshoeken van taalbeleid worden besproken en over de verschillende keuzes die men kan maken wordt geadviseerd. Praktijkvoorbeelden dienen als inspiratiebron voor instellingen die nog aan het begin staan. In deel 3 'Cursus voor docenten' wordt een scholingsprogramma aangeboden van vijf bijeenkomsten. Deelnemers verwerken informatie en proberen didactische tips in de eigen onderwijspraktijk uit. De cursus bestaat uit een handleiding en deelnemersmateriaal

Extern

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken